Inlägg från: Anonym (Samma typ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma typ)

Orsaker till MF/MA

Eftersom du ändå fått barn föreligger inte så stora fel att det absolut inte går vilket ju är bra att veta. Vad som sen orsakat missfallen mellan barnen är svårt veta. Oftast beror de på fel på fostret, men ibland finns andra fel. Det råder delade meningar om det där med immunförsvar-i Sverige tror de inte alls på såna orsaker. Anlag för blodproppar kan vara en orsak, men då borde alla blitt missfall tycker jag. Högt tsh absolut,bör ligga under 2.

Jag har själv 4 m.f ( 3 MA,1 mf) och inga barn så jag ser fram emot svaren. Vi får dock ingen utredning eller hjälp här, men vi får det utomlands som tur är. Det finns ju flera mediciner man kan få,dock inte alla tillgängliga här eller möjliga att få såvida man inte träffar på en givmild läkare.

• Anonym (Samma typ)

Jag är för gammal för hjälp och vi gör äggdonation så därför får jag ingen hjälp. Eller ingen och ingen,jag får VUL och vissa mediciner utskrivna av min privata läkare,det får jag ju.

Det vanligaste man får här är blodförtunnande-Fragmin t.e.x- och progesteron. Ibland Levaxin. Inget av det farligt och kan absolut hjälpa.

Privat får man alltid mer hjälp så be om allt du bara kan. Prednisolon också, man vet aldrig.

MA är värre för man känner sig så lurad. Jag kom till v.14 nu,inte hjälpte det inte...

Hoppas du får hjälp!

• Anonym (Samma typ)

Man sörjer alltid efterlängtade barn man inte får behålla. Tack för dina ord,vi ger inte upp!  {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Orsaker till MF/MA