Klea skrev 2015-12-25 23:28:19 följande:
Just det är inget jag varit med om, råkade bara av en slump se en tidninsartikel om just Klarna som påstods ha satt i system just att skicka ut påminnelser innan förfallodag. Spånade vidare i det och hittade flera som berättat samma historia i olika inköp. Någon hade väntat till dagen innan förfallodag som du skrev ska vara tillräckligt (även om man ju bör ha mariginal) vilket var en tisdag utan massa helgdagar kring. Dagen efter damp en påminnelse ner i brevlådan. Kan ha varit dagen efter förfallodatum också. Men inget seriöst företag skickar väl ut påminnelser så fort.
Nån insider påstod att det är deras vinstidé, eftersom de äger eller har ett inkassobolag som dotterbolag, så kan väl förstå om de gör allt för att få in inkassopengar. Sen är det inte särskilt seriöst.
Men de verkar ju än så jag vte inte om de skärpt sig eller om de gör som Ryanair och skiter i alla ARN-anmälningar eller vad de fått på sig.
Deras kundtjänst sägs ju ha varit väldigt oförstående och otrevliga.
Men jag låter det tas med en nypa salt återigen eftersom jag inte upplevt det själv.
I regel betalar jag alltid direkt undantag i enstaka fall när jag inte har möjlighet att göra det vid akut köp (tex. kurslitteratur).
Det är bra med forum. Då lär man sig vilka företag man
inte ska handla från.