Ersättning
Hej. Har en flicka som är 2 veckor. Jag har helammat från början men nu har jag börjat ge ersättning målet innan natt.
Har köpt nan1 i tetrapack, hur mycket är normalt att en sån liten ska äta? Igårkväll klämmde hon ca 120 ml .....
Hej. Har en flicka som är 2 veckor. Jag har helammat från början men nu har jag börjat ge ersättning målet innan natt.
Har köpt nan1 i tetrapack, hur mycket är normalt att en sån liten ska äta? Igårkväll klämmde hon ca 120 ml .....
Hon kräktes inte upp det iaf o ville ha mer mat efter 1,5 h så få ammade hon lite innan hon somnade.
Vet ju inte hur mycket hon får i sig när hon ammar ju så hon var kanske bara superhungrig. Svårt att veta ju ...
Dom får äta hur mycket dom vill. Ersättning är precis som med amning. Äta tills dom är mätta.
Fri amning, fri ersättning. Min 3:a åt 60 ml första dygnet efter han föddes. Sköterskan på patienthotellet vågade inte ge honom mer, så hon ringde BB och kollade om han verkligen fick äta mer. Idiotiskt. Klart att han fick äta.
Så ge mat när barnet vill ha mat. Finns ingen maxgräns för en 2 veckors bebis i normalfall. Och det antar jag att det är.
Tack för era svar :)