Inlägg från: MissHelene |Visa alla inlägg
  • MissHelene

Negativ blodgrupp?!

Har du inte fått veta att du e negativ förns nu? Vad jag kan minnas kollade dom det runt inskrivningen för min del. Jag är också negativ och har fått tagit prov 2 nu för att se så jag inte bildat antikrippar.

• MissHelene
    VitaUgglan skrev 2015-12-23 16:51:31 följande:

Jag vet.. Jag tycker också jag fick reda på detta sent, och bebisen kollas inte förrän den kommit ut tydligen så därför blev jag lite orolig? Men verkar inte som jag behöver vara det då?

Dom kommer inte kolla min bäbis förns hon e född heller. Det är ingen fara med första barnet. Det är nr 2 som d kan bli farligt för så du kan vara lugn just nu :)
  • MissHelene
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-27 22:37:58 följande:
    Vad händer om nr 3 är positiv då? Mina två andra är negativa som mig, tror jag eftersom jag inte minns om jag fått någon spruta.
    Tror d är samma procedur som om 2an är det. Man får en spruta så kroppen inte ska försöka stöta bort barnet. Men för att det ska bli något problem från första början så måste bäbisens blod blivit blandat med sitt och din kropp börjat bilda antikroppar för att skydda sig mot barnet. Jag vet att risken finns då jag har en bekant som tyvärr förlorade ett barn så men risken är Minimal vad jag förstått på min BM.
Svar på tråden Negativ blodgrupp?!