Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

BF September 2016

Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-03 19:05:04 följande:
    Spännande att se om vi säger likadant om ett par veckor :P
    Haha eller hur! Ska ändå bli lite spännande hur det hela utvecklar sig. :P Hoppas bara att det kommer att gå att jobba och sånt. Börjar nytt jobb på torsdag!Tyst
  • pannkakan87
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-03 19:58:19 följande:
    Verkligen Åh, va spännande! Håller tummarna för dig! Känns det bra med det nya jobbet?
    Tack!! Solig Jag hoppas det. :) Vi får se.. Kommer bara va så jädra trött att jag gruvar mig lite. :P
    Ejoma skrev 2016-01-03 19:59:47 följande:
    vad jobbar du med ? :)
    Jag är förskollärareSkrattande
  • pannkakan87
    Ejoma skrev 2016-01-03 21:32:55 följande:
    Åh kul, kan ju bli tungt senare i graviditeten. Själv jobbar jag i restaurang och får se hur länge jag kommer orka. Är ju mycket tunga lyft, jobbiga arbetstider och mycket stress, men älskar det :D
    Både som servitris och förskollärare brukar man få gå på gravpenning 2mån innan bf. :) kommer nog ta ut semester innan med. Blir en lång härlig sommar:P höggravid haha
  • pannkakan87
    Ejoma skrev 2016-01-03 22:00:33 följande:
    Åh ja men visst, känns som att man verkligen kommer njuta av denna sommar till max. När jah var gravid med dottern så var det från augusti till mars, det var riktigt skönt med en "vinter graviditet". Är ju högsäsong i restaurang under sommaren aå kommer nog iaf försöka jobba sp mycket som möjligt fram till mitten på juli åtminstone. Helst längre om jag kan då jag blir fruktansvärt rastlös. Men beror på hur mycket jag orkar för om mina kollegor ska behöva bära alla brickor och tallrikar blir jag bara en belastning för dom andra.
    Å ja men då får du hitta på en massa saker! Åka och bada, läsa böcker och mysa ^^ Jag kommer att ha vänner som är föräldralediga så har någon att hänga med vilket känns mysigt. Hoppas bara lille fröt stannar kvar denna gång! :)
  • pannkakan87
    Anonym (Östergötland) skrev 2016-01-04 20:44:14 följande:

Är det fler än jag som sover galet dåligt om natten? Kunde inte tänka för fem öre på jobbet idag för att jag va så trött.

Samma här! Kan inte somna om kvällarna. Har hört att det beror på hormonerna:/
  • pannkakan87
    Moonlight83 skrev 2016-01-04 21:00:00 följande:
    Min man följer alltid med efter att jag dumt nog gick på 1 själv där jag fick väldigt dåliga besked.Kunde knappt ta mig hem efteråt då jag bröt i hop.Så rekommenderar att man inte går ensam.
    Mm det är det jag är rädd för. Inte så kul att det är vaginalt bara..
  • pannkakan87
    Anonym (Östergötland) skrev 2016-01-04 20:48:20 följande:
    Är det ert första barn? Om jag hade gjort vul så hade jag absolut bjudit med pappan. Barnmorskan kan nog skyla dig lite så du inte är så blottad :)
    Japp det är det. Han har varit med förr eftersom vi fick MA förra graviditeten och gjorde sammanlagt 4 vul och ett ul. Men då satt han liksom bakom skynket eftersom det inte var nåt att "se" så att säga. Känns bara lite konstigt stt han ska sitta med medan jag ligger i gynstolen, men det går nog bra. Är en manlig läkare också vilket blir ett första för mig med.. Men det är det ju värt om jag får se vårt lilla barn.
  • pannkakan87
    Ejoma skrev 2016-01-05 19:01:31 följande:

Dethär med gravid och kött, är de ok att äta medium lr medium well nångång ibland eller måste se va ä välstekt jämt?

Det ska vara genomstekt har jag hört.. Tråkigt men jag kör på det iaf, det är någon typ av bakterie man ska akta sig för i rått kött.
  • pannkakan87
    Ejoma skrev 2016-01-05 20:26:23 följande:
    Åh, är ju som att misshandla köttet. Med dottern var jag så ung så var aldrig ut och åt och vi körde inte olika stekgrader hemma. Men nu några år senare så älskar jag ju medium stekt kött :(
    Mm jag vet!! Håller med :(
  • pannkakan87
    blomman9 skrev 2016-01-05 20:59:03 följande:

Jag undrar om det är någon som upplever att magen har blivit större redan? Jag är bara i vecka 6 nu på torsdag med andra barnet och det känns som den svällt upp den senaste veckan, speciellt efter jag ätit mat:)

I vecka 6 idag och min mage är jättesvullen. tycker det är jobbigt
  • pannkakan87
    Anonym (Anna) skrev 2016-01-07 18:57:06 följande:

Jag kan fixa en :) Vilket namn ska det vara på gruppen?

Jag kan offentliggöra vem jag är och då kan ni pm:a  era emailadress till mig och så lägger jag in dem. För man borde kunna bjuda in allt eftersom eller hur?

Låter bra om det känns ok för dej förstås:)
  • pannkakan87

Det går bra här med :) fick se lille plutten på vul förra veckan (9+2) låg och sprattlade.. :) och idag är jag i 10+1 så går in i vecka 12 på söndag. 

Svar på tråden BF September 2016