Inlägg från: Anonym (Gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid)

Kokain innan jag visste att jag var gravid

I somras , precis runt tiden som jag skulle ha fått min mens , så var det 2 tillfällen som jag festade riktigt hårt , både drack mkt och tog kokain (ganska mkt) :( Det hade precis tagit slut med min kille och jag mådde inte så bra.. Vid det andra tillfället så var mensen "sen" 2 dagar ungefär , men det kan den ju vara utan att det är något så jag tänkte inte så mkt på det. Dessutom så hade jag riktigt mkt mensvärk så jag trodde den skulle komma när som helst.

Nu efteråt så tänker jag att jag borde ha tänkt att jag skulle kunnat vara gravid .. (eftersom jag hade haft oskyddat sex några gånger med min kille, men vi försökte ju inte få barn eller nått) :(

Iallafall , några dagar senare (och fortfarande ingen mens) hade jag så ont i magen så att jag åkte in till sjukhuset.. Och fick veta att jag var gravid. Usch jag fick sån ångest .. Jag trodde jag skulle få missfall pga det där och för att jag hade så ont, men jag fick inte det.

Jag funderade mkt på att göra abort pga att jag var rädd för att jag kunde ha skadat barnet, men när jag frågade BM (fast sa bara att jag hade druckit mkt vid några tillfällen, vågade inte säga nått om droger) så sa hon att det inte påverkar så tidigt.

Så jag behöll barnet .. Har förstås absolut inte rört nånting sånt efter jag fick veta att jag var gravid.

Nu är jag i vecka 27 , allt har sett bra ut på ultraljuden och min lilla tjej är beräknad att födas i mars. Men jag kan inte riktigt sluta tänka på det där, jag har sån ångest och hatar mig själv ibland.

Nån mer som tagit droger eller druckit mkt när ni var gravida (innan ni visste)? Eller känner nån som gjort det? Eller vet hur stor risken är att det påverkar så tidigt?

Svälla vill inte att någon skriver hur hemsk jag är eller hur dåligt det är med droger för det vet jag redan o mår redan tillräckligt dåligt :(

• Svar på tråden Kokain innan jag visste att jag var gravid
  • Anonym (Gravid)

Kommer ihåg att jag frågade en kurator på abortmottagningen också , hon sa att det man gör så tidigt inte ska påverka och att jag inte borde göra abort pga det.. Hon förklarade nånting om gulkroppen och att moderkakan inte har bildats än tror jag .. Vet inte om det stämmer. Försökte ju googla på det men det står så olika.

Nu kan jag ju ändå inte göra nånting åt det o bebisen i magen verkar ju må bra , men jag kan inte riktigt förlåta mig själv .

• Anonym (Gravid)
    Anonym (Kvinna) skrev 2015-12-17 18:30:49 följande:

Ja, både kokain och alkohol innan jag visste. Som "tur" är började jag en mkt intensiv och svår utbildning i samma veva så jag slutade helt med festandet.

Var i 5:E mån innan jag fick veta att jag var gravid.

Jag har en fullt frisk och mycket intelligent tonåring idag

Oroa dig inte ts, det kommer gå bra!

Tack för svaret :) Känns mkt bättre att höra att jag inte är ensam :)
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Kvinna) skrev 2015-12-17 18:30:49 följande:

Ja, både kokain och alkohol innan jag visste. Som "tur" är började jag en mkt intensiv och svår utbildning i samma veva så jag slutade helt med festandet.

Var i 5:E mån innan jag fick veta att jag var gravid.

Jag har en fullt frisk och mycket intelligent tonåring idag

Oroa dig inte ts, det kommer gå bra!

Och skönt att höra att allt gick bra för dig ändå :)
  • Anonym (Gravid)

Anonym (mmm) lite onödigt att skriva så , jag är i vecka 27 nu så det är inte så att jag undrar om jag borde göra abort. Jag frågade inte om ni andra skulle ha behållt barnet eller inte i samma situation... Känns lite meningslöst att fråga det.

Tack för svaren ni andra :)

JennyTy - jag är några år under 30 så det var nog inte så att bm tänkte att jag är för gammal för att bli gravid igen ..men det klart det är inte nån lätt situation. Allt verkar ju bra än så länge men det klart man kan ju inte se allt på UL

Anonym (...) Vad bra att du har lyckats sluta :)och skönt att höra att man inte är ensam..

• Anonym (Gravid)
    Anonym (Går nog bra) skrev 2015-12-17 19:48:42 följande:

Det är säkert ingen större fara. Bättre att du lät livet fortsätta iallafall än att ni hade tagit död på det. Lycka till!

Tack :) Jag är inte emot abort men jag tänkte lite så också .. Eftersom det verkar som att det ändå är ganska liten risk att det ska hända nått när det är så tidigt, så kändes det fel att ta bort ett (antagligen) friskt barn som jag faktiskt vill ha (även om det inte var riktigt planerat). Det finns ju ändå inga garantier för att inget ska vara fel på barnet , även om man verkligen har levt hälsosamt.

Men det klart jag har ångest för det där..

Och som sagt , jag är i vecka 27 nu så abort är inte riktigt nått alternativ.. Så ingen behöver skriva att jag inte borde ha behållt barnet , det är bara onödigt.
  • Anonym (Gravid)

Jag tänkte också att om det hade varit nått allvarligt fel så hade jag nog fått ett tidigt missfall eller så borde det synts på Kub eller RUL.

Jag vet att det finns fel som man inte kan uppräcka .. Men det kändes inte som att det var tillräcklig anledning att göra abort när allt ändå verkar bra med barnet.

• Anonym (Gravid)
    liberotutte skrev 2015-12-17 20:32:10 följande:

Det är ingen fara . Men knark är skit . Det är roligt till att det händer något.

Oroa dig inte tjejen !!:)

Tack för svaret :) jo det är sant att det är skit.. Tyvärr är det många som jag har umgåtts med som håller på ..inte hela tiden men iaf ibland på helger o så.
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-12-17 21:53:50 följande:

I vilken vecka var du då när du festade?Min barnmorska sa att om det är väldigt tidigt på graviditeten så är det nog ingen fara.

Enligt senaste mensen vecka 4+0 och 4+2 ungefär tror jag. Sen var det en gång bara några dagar efter jag måste ha blivit gravid också.
  • Anonym (Gravid)

Tack för alla svar :) känns bättre att veta att jag inte är ensam , och att det har gått bra för er :) Ska försöka att inte oroa mig så mkt, alla kan ju göra misstag..

Svar på tråden Kokain innan jag visste att jag var gravid