Kokain innan jag visste att jag var gravid
I somras , precis runt tiden som jag skulle ha fått min mens , så var det 2 tillfällen som jag festade riktigt hårt , både drack mkt och tog kokain (ganska mkt) :( Det hade precis tagit slut med min kille och jag mådde inte så bra.. Vid det andra tillfället så var mensen "sen" 2 dagar ungefär , men det kan den ju vara utan att det är något så jag tänkte inte så mkt på det. Dessutom så hade jag riktigt mkt mensvärk så jag trodde den skulle komma när som helst.
Nu efteråt så tänker jag att jag borde ha tänkt att jag skulle kunnat vara gravid .. (eftersom jag hade haft oskyddat sex några gånger med min kille, men vi försökte ju inte få barn eller nått) :(
Iallafall , några dagar senare (och fortfarande ingen mens) hade jag så ont i magen så att jag åkte in till sjukhuset.. Och fick veta att jag var gravid. Usch jag fick sån ångest .. Jag trodde jag skulle få missfall pga det där och för att jag hade så ont, men jag fick inte det.
Jag funderade mkt på att göra abort pga att jag var rädd för att jag kunde ha skadat barnet, men när jag frågade BM (fast sa bara att jag hade druckit mkt vid några tillfällen, vågade inte säga nått om droger) så sa hon att det inte påverkar så tidigt.
Så jag behöll barnet .. Har förstås absolut inte rört nånting sånt efter jag fick veta att jag var gravid.
Nu är jag i vecka 27 , allt har sett bra ut på ultraljuden och min lilla tjej är beräknad att födas i mars. Men jag kan inte riktigt sluta tänka på det där, jag har sån ångest och hatar mig själv ibland.
Nån mer som tagit droger eller druckit mkt när ni var gravida (innan ni visste)? Eller känner nån som gjort det? Eller vet hur stor risken är att det påverkar så tidigt?
Svälla vill inte att någon skriver hur hemsk jag är eller hur dåligt det är med droger för det vet jag redan o mår redan tillräckligt dåligt :(