flygrl skrev 2015-12-16 20:51:20 följande:
Vad bygger du det resonemanget på?
Det kommer ofta upp att man inte skulle få använda ordet svart ens om kaffe utan mjölk eller att pepparkaks gubbar skulle kränka svarta. Men vet du både jag och andra svarta jag känner ser oss själva som just s v a r t a. Mina föräldrar dricker kaffet svart medans jag vill ha mjölk i. Pepparkakor e gott och små pepparkaks gubbar söta i Luciatåget.
DickRex skrev 2015-12-16 14:14:32 följande:
Det var något om exploateringen av negressers rumpor som ska ha blivit ideal. ...och ja, vem gillar inte en fyllig rumpa, men är detta snyggt eller något annat? Finns det andra aspekter på det än snyggt eller fult?
Bilden kommer från en webbsida som kränger kläder. Klädkatalog typ. Dom säljer den där vita klänningen och en modell visar upp den.
Mitt inlägg var ironiskt, och bygger just på det vansinne du själv nämner.
Enligt min uppfattning är det inte heller svarta (och/eller hbtq) människor som känner sig kränkta.
Det är enbart idioter som tror sig hjälpa människor, som hävdar att de blir kränkta av kaffe och pepparkakor.
I själva verket har de ju sagt att svarta människor inte får synas/finnas. Eller varför skulle inte pepparkaksgubbar få finnas i luciatågen? Idioterna hävdar ju att de kan förknippas med svarta, och måste tas bort???