Anonym (anno 1970) skrev 2015-12-15 21:23:59 följande:
För att jag vill veta hur jag ska agera för att få hem honom!!! Exet vill behålla honom bara för att han säger att han vill stanna! Det är mina dagar. Jag bestämmer på mina dagar, hon på sina. hon måste bara lita på mig.
Jag skulle aldrig göra något som är obehagligt för honom. Han träffar bra människor som vill honom väl och jag vet at han kommer att ha roligt.
Exet motarbetar mig och säger att hon tänker låta honom stanna och överdriver när han är ledsen med att ta honom till skolkuratorn. För detta!? En rolig resa!?
Hör du inte själv vad det är du säger? Du skulle aldrig göra något som är obehagligt för honom? Förutom att skita fullständigt i vad han känner alltså. Du tror inte att det är en ganska obehaglig upplevelse för ett 11-årigt barn?
"Vi har pratat 4-5 gånger och han har sagt att han inte vill men jag har varit bestämd. Sonen säger att han blir ledsen, att han vill tycka själv att det är roligt innan han åker och att en vecka är för länge, att han sett fram emot att åka med mig. Det är inga skäl för mig."
4-5 gånger har han sagt att han inte vill och att han blir ledsen. Men det är inga skäl för dig. För DIG? Är det du som avgör vad han ska känna? Det verkar mer som en principfråga att han ska vara med dig på dina dagar och att mamman inte ska "få som hon vill". Vad pojken vill och känner verkar du inte vara ett dugg intresserad av.
Att alla svar här i tråden tydligt säger samma sak är väl en ganska klar signal till dig att inte är riktigt rätt ute i ditt resonemang.
Stackars pojke.