11-åring som vägrar komma till mig
jag har 2 tonårssöner som väldigt lite har velat engagera sig i när jag föreslagit att vi ska göra saker tillsammans med min särbo och hans barn. Den ena hänger lättare med än den äldsta jag har. Han ser inget större intresse i det helt enkelt. De andra barnen är inte tonåringar än och han ser dem som just småbarn även om han inte har nåt emot dem. Det går helt ok att de kommer hit och vi gör nåt hemma eller tex har vi bowlat tillsammans. Men att åka bort tillsammans en hel vecka, aldrig i livet att han skulle gå med på det!
och jag skulle aldrig tvinga honom!
Vi planerar en vecka på västkusten i sommar och jag kommer fråga om de vill följa med men vill de inte får jag ordna så de kan vara hos sin pappa i stället.
En vecka är väldigt länge att vara borta hemifrån, från kompisar och allt det man är van vid. Då är mina barn ändå 14 och 15. Din son TS är 11! Jag tycker definitivt att du bara har för ögonen hur ni ska få ihop den nya familjen men sånt tar tid, det måste du förstå. tvingar du honom kommer du förvärra processen, han kommer känna sig just tvingad på de andra barnen bara för att du vill leka lyckliga familjen. Det fungerar inte så. det växer fram.
Hade det bara varit en helg kanske han hade sagt ok men en hel vecka, jag förstår att han ser det som en oändlighet.