Inlägg från: cupcakemom |Visa alla inlägg
  • cupcakemom

Rumsfördelning

Jag bodde i en två med en 9 åring och en 12 åring... Det var öppen planlösning där kök och vardagsrum var ett....

Vi delade sovrummet.... Hade nån av dom översovande kompisar sov dom antingen på madrasser inte rummet eller så sov jag på soffan dom fick välja...

Kan inte se något problem med att dela sovrum med en 6 åring faktiskt

• cupcakemom

Varför måste leksakerna hamna i vardagsrummet för att ni delar sovrum? Är rummet så litet att två sängs och that's it? Inget golv kvar? En sån här familjevåningsssäng som finns då.. Där nedre delen är bredare så du kan sova där och barnet uppe.. Det frigör ju mer golvyta.... Sedan var förslaget att du skaffar en ordentlig säng till honom som du använder den vecka han är hos pappan inte så dum + en bäddsoffa... Problemet är bara att bäddsoffor sällan är sköna...

Sen tycker jag att barnen ändå alltid har en tendens att leka där man själv är så att barnet ska hålla sig på sitt rum är nog mest önsketänkande här är köket populärt att hålla till på och då är dom ändå ganska stora

• cupcakemom

Ja att hon får leka överallt antog jag så ingen kritik i frågan... men ja man vill inte ha kaos jämt... Och det är inte så kul att måsta "röja" varje kväll heller

Svar på tråden Rumsfördelning