Inlägg från: Anonym (velig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (velig)

Rumsfördelning

Jag ska separera och flytta till eget. Lägenheten jag har fått tag på är en tvåa, med lite udda planlösning. De två rummen är ungefär lika stora, och inget är enkelt att dela av. Jag kommer att ha min sexåring på halvtid. Hur hade ni valt att göra?

1. Barnet och jag tar varsitt rum till sovrum. Jag har tv i mitt rum, och får umgås med vänner i köket (ganska trångt, men plats för ett matbord med sex platser).

2. Barnet får ena rummet. Det andra inreder vi till vardagsrum med en bäddsoffa till mig.

3. Vi gör ena rummet till gemensamt sovrum, och andra till gemensamt tv-rum/vardagsrum/lekrum.

• Svar på tråden Rumsfördelning
  • Anonym (velig)

Tack för att ni bollar!

Jag har verkligen försökt hitta en lösning för att dela av ett av rummen, men det går inte. Rummen är ganska små ändå.

Jag känner att alternativ 3 egentligen är rätt bra sovmässigt, men kommer att innebära att det är leksaker i hela vardagsrummet hela tiden. Om barnet har ett eget rum så hålls förhoppningsvis prylarna där.

• Anonym (velig)

Det finns lekyta kvar på golvet även med två sängar, men inte så mycket väggplats för bokhyllor och förvaringsmöbler - de får i så fall stå i vardagsrummet om vi delar sovrum. En familjevåningssäng hade kunnat funka, om jag tar överslafen. Och så sover vi ihop där nere när hon behöver ligga nära. Det kommer att vara kul att klättra upp där, bara, men jag får väl visa tydligt att det är min yta. Tack!

Eller ja, en vanlig säng till henne, en loftsäng till mig, och så lekyta/koja under min säng. Det skulle kunna funka. Och så ett gemensamt vardagsrum utan leksaksförvaring.

Hon får alltså självklart vara och leka överallt, men i vardagsrummet vill jag ha undanplockat när jag gör kväll.

Svar på tråden Rumsfördelning