Inlägg från: lindalicious |Visa alla inlägg
  • lindalicious

Sanndröm om död

Usch så jobbigt. Jag beklagar din pappas bortgång.

Men känn ingen skuld. Ingen i världen kan ju veta vad som ska slå in eller vilka drömmar som är sanna. Jag förstår hur du tänker, men försök lägga bort skulden, det gör ingen gott. Kanske var drömmen inte till för att du skulle ta kontakt utan mer till för att förbereda dig på hans bortgång även om det gjordes undermedvetet? Eller så var drömmen helt enkelt en slump, det skulle ju de flesta säga.

Jag har drömt sanndrömmar emellanåt, men aldrig om så stora saker som i din dröm. Mina drömmar kanske går att förklara på olika sätt, men oavsett om det är naturligt eller ej så är det ju sanndrömmar då de slår in.

Senast här om månaden drömde jag en sådan även om den inte stämde in helt. Jag drömde att jag tappade en kindtand. Den rasade sönder och i drömmen hade jag panik. På morgonen när jag vaknade kände jag efter så tänderna satt kvar och det gjorde dom. Däremot på kvällen skulle jag till tvättstugan, halkade i trappen och slog ut en tand i fram. Sååå, förmodligen en slump, och dessutom stämde ju drömmen inte in helt, men tillräckligt nära för att jag skulle reagera på det.

En annan gång drömde jag att min hund sprang bort och känslan satt i ordentligt när jag vaknade. Ett par dagar senare sprang inte min hund bort men däremot mina föräldrars hund (som aldrig förr har försvunnit och hon är iaf en sex sju år). Där stämde ju drömmen inte heller in till 100% men tillräckligt för att jag skulle haja till igen.

Ytterligare en annan gång drömde jag att killen sen flera år kysste en okänd tjej på tågstationen, och helgen efter kom det fram att han var otrogen och vi bröt upp. Det går säkert att förklara min dröm med att jag känt på mig det undermedvetet och jada jada, men just där och då kändes det inte så, alls.

Slump säger väl de flesta, och själv har jag accepterat att jag inte kan bestämma mig för vad jag tror och låter det bara vara. Men helt klart blir jag lite orolig de ggr jag drömmer mardrömmar. Då försöker jag tänka på hur många av mina drömmar som faktiskt aldrig slagit in (typ 99,9%) och det lugnar mig ibland. Kanske kan du också försöka tänka så?

Don't get mad, get even.
  • lindalicious
    Anonym (Linda) skrev 2015-12-16 00:03:26 följande:

Jag har både drömt om min pappas död och min dotters död. Båda är döda nu

Men fyy så otäckt. Skedde det nära inpå drömmarna? Jag beklagar verkligen.
    Don't get mad, get even.
Svar på tråden Sanndröm om död