• Anonym (K)

Vad kan jag som faster göra

Anonym (B) skrev 2015-12-14 23:58:10 följande:

Ja tyvärr skriver du som en kratta så man orkar inte läsa klart.

• Anonym (K)
    Gunilla1957 skrev 2015-12-15 01:55:25 följande:

Vilken mes du är, ärligt talat, som inte vågar kommentera under eget nick.

Jag ser så många inlägg dagligen som är behörligt värre skrivna. Helt obegripligt och oförjänt att just detta inlägg får en sådan kommentar som din.

• Anonym (K)
    Anonym (TS(Bekymrad Faster)) skrev 2015-12-14 23:40:03 följande:

Min lillebror, ung och dum kan tyckas, har fått barn med en tjej. 

Hela förhållandet började skaka under graviditeten(dom var tsm ca 1.5 år innan) innan dess verkade observera Verkade förhållandet stabilt. Jag lägger inte mer skuld på den ena eller den andra för att det till syvende och sist inte höll, Men att ta barnet och flytta när det är 1 månad gammalt och förvägra min bror rätten till umgänge det vill jag inte acceptera.

Som sagt ung och dum skrev min bror på att tjejen fick flytta med deras barn, men med några hjärnceller kvar skrev han inte över sin del av vårdnaden som tjejen ville.

Min bror älskar sitt ex fortfarande idag 1 år senare och har velat sköta allt så det inte ska bli jobbigt för exet så att hon ska bli "snällare" mot honom så småningom, han har varit till familjerätten och fått sitt umgänge bekräftat men har trots det inte fått träffa sitt barn mer än 3 ggr senaste 6 månaderna, Dvs han har träffats sitt barn förutom första månaden ca 6 ggr på 1 år. Han har svårt att se sina rättigheter och hoppas på att hans ständiga undergivenhet ska få effekt snart på tjejen.(han vill inte ha henne tillbaka bara få träffa och ta hand om sitt barn)

Då min bror inte får tummen ur, kan jag som faster eller min övriga familj göra något, kontakta någon myndighet typ? Tjejen är inte psykiskt stabil( äter medicin, försökt ta livet av sig och mer än en gång gett sig på min bror fysiskt). Den enda förutom min bror som fått träffa barnet är vår pappa(farfar) 2 av ggr:na när umgänget faktiskt blivit av men i övrigt vet vi ju inte ens hur barnet mår eller om mamman faktiskt är den som sköter barnet. Kan man göra en anonym orosanmälan till soc? 

Långt och rörigt men hoppas på hjälp.

Inte mycket kan du göra.....
Svar på tråden Vad kan jag som faster göra