Inlägg från: Anonym (Västkusten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Västkusten)

Umgås med mamma på pappavecka?

Vi valde aldrig det, en dag kom de bara och sa att de går på det och åker nu! Okej.. Hejdå

De har aktiviteter på vår vecka. Det stör mig inte att de har denna dans det era bittra hjärnor som får det till det. Läs mitt inlägg lite högre upp, där står att det inte stör. Ni började däremot slänga er över det och har nu själva format det till detta, inte jag ????????

• Anonym (Västkusten)
    måste säga att det mesta av detta roar mig lite att läsa..
  • Anonym (Västkusten)

Okej så då ska MITT barn offra sin mammas deltid för sin pappa hade barn först ja here we go again.. Återkommande fenomen på fl. Haha patetiskt. Det är precis som om samma personer sitter styvmors forum igenom och letar fel, pga några ouppklarade trauman som barn.

STÖR OSS så som att vi aldrig blev involverade i att de skulle gå, men som vi ändå får betala och säga upp fiol lektionen för lilla tjejen för det krockade med tisdagarna, fast vi engagerat oss i flera år med detta och vet att 12 åringen verkligen ville gå. Då hade mamman redan signat upp dom och självfallet ville de inte göra mamma ledsen, och inte vi barnen därav uppsägning av fiolen och orden men som vi inte säger nåt om. Hoppas det nystar ut era små inskränkta fördomar

• Anonym (Västkusten)

Haha ni fattar ju verkligen ingenting, eller ens läser ordentligt Hon VILLE GÅ PÅ FIOLEN.. Men pga gilt trip så gjorde hon inte det, för mamman tyckte annat. Tro mig, jag vet hur gärna hon älskade fiolen. Vi har INTE gått med på dans - läs igen för hundan!! *lol*

• Anonym (Västkusten)

Mer rimligt för min man att vara hemma?? Haha jösses.. Där har vi det igen, barnen först ut kommer alltid först. Jösses Amanda!

Jag vill vara med mitt barn, har valt det och så är det. Ni dikterar inte det. Barn sen tidigare eller ej. Hade jag varit tvärtemot att inte velat ha dom hemma så hade jag varit dum där med ASG.

Som sagt, önskar ni hade lika gott och härligt sexliv som oss, så ni slapp bli såhär. Alla behöver vi oss ett nyp för varandras skull

• Anonym (Västkusten)

Gör det inte till en konflikt, men jag är ff inget hotell och anser att de får flytta till mamma om de fortsätter såhär. Igår ljög de om att dansen skulle börja tidigare pga avslutning och mamma hämtade tidigare med min uppmuntran osv men det visade sig att de nöp till sig tid med mamman.

Jag umgås med mitt barn tro mig, och vet du vad hade jag skrivit att jag inte ville umgås med mina styv så hade jag blivit påhoppad då med! Varför ska alltid det läggas i hur man lever sina liv när man frågar om råd här på fl? Alltid en besserwisser överallt här. Jag vet att fl är anti mot styvfamiljer, men trodde inte det var så illa.

Jag hävdar ff att de skulle ha firat med henne på kvällen.

• Anonym (Västkusten)

De erkände att de ljög. Men med tanke på era "seriösa" s.k råd så tolkar jag det som att jag måste prata med pappan att de måste flytta till sin mamma nu. Jag är inte påverkad, undrar detsamma??? Du hör ju hur oseriösa ni e gång på gång..

Jag tänker föreslå varannan helg. För såhär kan de inte hålla på och bete sig som att mitt hem är hotell. Tyvärr!!

• Anonym (Västkusten)

[quote=76123351][quote-nick]ernstina skrev 2015-12-16 08:41:39 följande:[/quote-nick]Jag tror inte du ska ta deras beteende personligt, eller som att de inte vill vara hos er. Tjejerna är i en turbulent period i livet, och förpuberteten kan för vissa vara lika omtumlande som puberteten i sig.

Barn är mer mammiga i vissa perioder och mer pappiga i vissa. Jag tror att i denna ålder är det lättare att identifiera sig med det egna könet, dvs mamma, för att senare revoltera mot densamma.

De är också i en period där det är naturligt att bryta sig fri och bestämma mer själv vad man vill göra, och med vem och när det ska ske.

Sen är det naturligtvis bra om de lyckas kläcka ur sig det i tid, men ungdomar är ungdomar, tanklösheten är tillfällig.

Fenomenet finns även i kärnfamiljen, i den åldern drog jag till stallet utan att meddela planerna i god tid. Julmarknader och liknande hade jag nedprioriterat till att möjligtvis vara bättre än storstädning. Inte för att jag ogillade julmarknader, men jag ville välja själv och det gick över.

Med ålder och erfarenhet kommer insikten om att umgänge är viktigt, men det hade jag aldrig lärt mig om jag inte fått pröva vingarna först.

Om ett par år ser det nog annorlunda ut för er, då är tjejerna hemma med halmen igen

God Jul![/quote

Det är väl inte nödvändigtvis umgänget jag är ute efter, mer "ordning och framförhållning" inget orespekt mot oss etc. Att kunna göra nåt spontant med sin familj (så stora är dom ändå inte) bör gå i praktiken om inte andra lägger sig i. Huruvida kan man inte curla med barn såhär!

• Anonym (Västkusten)

Det spårar ur för att jag är sååå trött på att styvförälder aldrig kan göra någonting rätt, och att den där påven Johanna är den i alla styv trådar jag besökt som varit den ledande spottaren i allt. Usch och fy. Och sen kommer andra och verkligen dikterar och spottar vidare vad dum man är, hur man är auktoritär skitstövel osv. Sånt tappar mitt förtroende inför kommande åsikter så därav! Oseriösa blir bemötta oseriöst. Punktum.

• Anonym (Västkusten)
    Anonym (Heaven) skrev 2015-12-16 14:54:28 följande:

TS om du läser dina egna inlägg kan dom uppfattas som ganska otrevliga också. Ta tre djupa andetag och så fokuserar du på dom som vill hjälpa dig.

Så, vad tror du på onsdag-söndag varannan vecka?

Tio gånger andning var det här!

Jo det förstårs..! Det var inte helt dumt förslag.. Hur tar jag upp det med gubben..
  • Anonym (Västkusten)

Ja det var ganska bra upplägg:) Vet att pappan vill dom väl, men ibland kan det vara svårt att släppa iväg mer tid så typ. Jag hoppas att han ska ta det på det sättet upplägget är. Hoppas även mamman tycker så, men framförallt BARNEN känner jag..

• Anonym (Västkusten)
    Ess skrev 2015-12-16 15:32:19 följande:

Lägg fram förslaget utan att kräva ett svar, låt honom tänka över det i sin egen takt.

Min man brukar vilja tänka över saker, rätt som det är så kommer han och säger -Du vet det du sa för ett par veckor sen................

Ja karlar i ett nötskal
  • Anonym (Västkusten)
    nymedlem skrev 2015-12-16 15:55:12 följande:

Antingen det - eller att pappan går med döttrarna och dansar varannan vecka och att du och den lille äter middag och nattar ensamma de dagarna. 

Pappan och döttrarna får lite egen pappa-tid och det kan ju aldrig vara fel.

Det här var verkligen en grej mamma-barn emellan, tror det har framkommit tidigare. Så det är inte aktuellt dessvärre.
  • Anonym (Västkusten)
    nymedlem skrev 2015-12-16 16:53:08 följande:

Nej, du har skrivit att det är en föräldrar-barn grej, inte just mamman. Trist att pappan är så oengagerad av sina barn. Är det samma när det gäller den lille, struntar han i den ungen också?

Men jösses VAD är det du inte förstår, på RIKTIGT?!? Du slösar bort värdefull tid med ren dumhet.

MAMMAN ANMÄLDE SINA BARN TILL DETTA FÖR ATT HON OCH BARNEN VILLE HA MAMMA-BARN GREJ TROTS ATT ALLA VUXNA OCH KÖN VAR VÄLKOMNA I PROJEKTET, MEN MAMMAN ANMÄLDE UTAN VÅRT INVOLVERANDE SOM EN MAMMA-BARN GREJ. Vad, vilka ord uppfattas inte???

Pappan hade fiolen han var FULLT ENGAGERAD I, var med i varenda uppvisning och show. I 2 års tid. Sen kom mamman och bestämde över hans huvud och vips var fiolen ett minne blott. Skärp dig liksom
  • Anonym (Västkusten)
    Anonym (Wow) skrev 2015-12-16 18:12:33 följande:

Lugna ner dig ett par hekto eller sök hjälp! Du verkar inte helt frisk! Är det därför du inte kan jobba heltid?

Jobbar inte heltid för att jag har ett stall med två hästar och en kaninfarm, vill ta hand om dem oxå. Men sånt förstår kanske inte du?
  • Anonym (Västkusten)

Jadå, det är precis som det brukar vara i trådar -folk får spotta ur sig hejvilt och TS blir boven! Varför blir jag inte förvånad. TS ska ta emot skit och onödiga kommentarer utan att försvara sig. Det är så i de flesta trådar folk har starka åsikter om. Jag säger såhär "behandla andra som du blir behandlad" rest my case!

• Anonym (Västkusten)

Hon skrev att jag jobbar deltid pga mitt mentala tillstånd och jag får inte ge igen SÅ SKRATTRETANDE och det säger faktiskt mer om er som säger att jag framstår som otrevlig än om mig, sorry men så är det IRL

• Anonym (Västkusten)
    Anonym (Jo) skrev 2015-12-17 08:30:26 följande:

Precis så. Jag har absolut ingenting emot bio- eller bonusmammor, tycker det är helt befängt att dra alla över en kam på det sättet.

Jag kom med vad jag tyckte var ett genomtänkt råd från ett välmenande perspektiv och fick genast ett defensivt svar, så jag har tappat intresset att försöka nå fram. Sjävklart representerar hon inte alla bonusmammor; hon inser nog inte hur udda hennes reaktion är. TS får helt enkelt äga sitt beteende.

Ytterligare en moralkärring
  • Anonym (Västkusten)

Jo här skyller jag faktiskt mitt beteende på andra, inte ok att vara kritisk mot folk hejvilt och sen skylla på TS, lika fel det, så det så!

Svar på tråden Umgås med mamma på pappavecka?