Inlägg från: Anonym (Heaven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Heaven)

Umgås med mamma på pappavecka?

Så länge dom inte åker till mamman i protest då kan du inte neka dom det. Hade dom varit tvungna att ex städa sitt rum och åker hem till mamma för att slippa är det big NO NO. Men nu åker dom dit för dom saknar henne. Jag är uppväxt hos mamma och åkte till pappa varannan helg. Dom har alltid bott nära och mamma har alltid sagt (trots att dom 2 aldrig hade bra kontakt) att jag fick åka till pappa när jag ville däremellan. Vilket jag ibland gjorde efter skolan. Jätteskönt att få ha det så! Enda regeln hon hade var att jag ringde när jag kommit fram så hon visste var jag var. Likadant med kompisar.

Varannan vecka verkar ju uppenbarligen inte funka så bra för er längre. Och barnen har dans måndag tisdag? Ni kanske skulle börja med att ändra umgänget till onsdag-söndag varannan vecka? Börja lite mjukt. Vill dom vara ännu mer hos mamma får man ta det därefter.

• Anonym (Heaven)

TS om du läser dina egna inlägg kan dom uppfattas som ganska otrevliga också. Ta tre djupa andetag och så fokuserar du på dom som vill hjälpa dig.

Så, vad tror du på onsdag-söndag varannan vecka?

• Anonym (Heaven)

TS, nu behöver du andas igen.... ;)

Tycker du fick bra förslag här ovan om hur du kan lägga fram det! Sen får ni vara beredda att kompromissa båda två även om ändringen av umgänget går igenom. Ex att du får böja dig på att barnen kan komma eller åka oavsett vems vecka men att du i gengäld får det du vill ha - förvarning för planeringen skull.

• Anonym (Heaven)
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-17 07:38:24 följande:

Jadå, det är precis som det brukar vara i trådar -folk får spotta ur sig hejvilt och TS blir boven! Varför blir jag inte förvånad. TS ska ta emot skit och onödiga kommentarer utan att försvara sig. Det är så i de flesta trådar folk har starka åsikter om. Jag säger såhär "behandla andra som du blir behandlad" rest my case!

Vet du vad, TS. Vi är flera här som kommit med råd. Jag har varit snäll nog att påminna dig 2 gånger på ett lugnt sätt att lugna dig. Sluta sätt dig själv i offer-rollen nu, du är minst lika attackerande och spottade som de andra här!

Önskar dig lycka till iallafall, hoppas ni finner en lösning som passar alla. Jag slutar försöka kommunicera med dig nu.
Svar på tråden Umgås med mamma på pappavecka?