Inlägg från: Anonym (Sticktotheglue) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sticktotheglue)

Märkligt "fertilitetsproblem"

Emerall skrev 2015-12-13 18:47:27 följande:

Tycker sex är en träningssak. Ju mer sex man har desto mer sugnare blir man. När vi ville bli med barn så låg vi varannan dag hela månaden, bara för att ta udden av "kravet" att prestera. Vi visste inte när ägglossning inträffade och vi satsade istället på att ha bra sex och vara nära varandra.

Kvinnlig orgasm vid utlösning eller efter ska tydligen få spermierna att sugas in i rätt äggledare.

Hahaha! Detta var det roligaste jag läst idag!

Jo. Som sagt. Sexlusten behöver komma igång TS. Ta fasta på ordet "suga"! ;)

Närhet, intimitet och sex är själva "limmet" i ett kärleksförhållande. Om detta gått (helt?) förlorat så tycker jag man bör ifrågasätta ett gemensamt föräldraskap. Barnet är en kärleksförklaring.
    Anonym (fertil) skrev 2015-12-14 21:22:03 följande:
    Anonym (Heminsemination) skrev 2015-12-14 20:02:42 följande:Varför skulle det innebära att man är sämre rustade för ett kommande föräldraskap? Trams. Hur ser du på barn som blivit till på andra sätt än via kärleksfullt sex? Tänk på hur du uttrycker dig...
    Skribenten menar bara på ett vanligt sexnormativt sätt, att par som inte har sex längre kommer inte att vara ett par så länge till. Inte att man nödvändigtvis blir sämre föräldrar, bara att man antagligen inte kommer att vara föräldrar tillsammans särskilt länge, så vad är då poängen med att skaffa barn ihop? Eller så fattar jag det i alla fall (utan att för den skull hålla med hen).
    Rätt uppfattat.
    TS skriver själv att hon funderar på att lämna. Uppenbart att "något" fattas henne i förhållandet. Intimitet, närhet... ja, kanske till och med sex!

Så förskräckligt normbrytande kan det väl inte vara, att som jag tycka sex är en självklar ingrediens för en sund, levande och växande relation! Vad tror ni folk mest av allt har som orsak att skilja sig för?

Klart man kan skaffa barn med en "kompis" också. Självklart. Jag tror dock det krävs ett lite större engagemang och framför allt mer passion för att det gemensamma föräldraskapet ska lyckas.

I TS fall är engagemanget ensidigt. Inte så goda förutsättningar.
    Påven Johanna skrev 2015-12-14 21:28:29 följande:

Har man sex en gång i månaden (12 samlag per år) så tycker jag att man ska betala sina IVF-försök och behandlingar själv.

Medhåll.
    Rent trams att klaga på att man inte lyckas bli gravid, om man inte har sex mer än så.
    Anonym (Heminsemination) skrev 2015-12-15 13:37:56 följande:
    Nej tvärtom, du är inte normbrytande utan verkar istället ha en ganska snäv och vanlig syn på hur intimitet i ett förhållande ska se ut. Bara för att man har sex mer sällan än gemene man betyder inte det att man lever "med en kompis". 
    Med norm menas det synsätt som är mest vedertaget, allmänt och accepterat av flertalet människor i ett samhälle.
    Det som är normbrytande är tvärtom.

Majoriteten på tråden haglar spe när jag skriver att sex är en nödvändig ingrediens i en kärleksrelation. Normen är alltså att sex INTE är av stor betydelse för ett kärleksfullt, långvarigt och passionerat förhållande.

Men du menar alltså att min åsikt är "snäv och vanlig". Som i norm? Varför, undrar jag, reagerar då så många med bestörtning över mina inlägg...

Jag tycker du trasslar in dig i begreppen och lyckas mena absolut ingenting med det du säger.

Man har sex i ett NORMalt förhållande. Utan sex tenderar förhållanden spricka. Sällan blir heller barn gjorda.

Undantag finns säkert, men dessa är inte helt vanliga och NORMala!
Svar på tråden Märkligt "fertilitetsproblem"