Märkligt "fertilitetsproblem"
Hej alla!
Känner mig så förtvivlad och vet inte vad jag ska göra. Jag har ända sedan jag blev klar med min utbildning och fick ett fast jobb (dvs från hösten 2013) velat ha barn tillsammans med min man som jag varit tillsammans med i åtta år. Han har inte riktigt varit med på noterna, men i december förra året ändrade han sig tack och lov och vi började försöka.
Vi har inte blivit med barn än. Har BIM på tisdag, men känner mig som precis som vanligt två dagar innan mens -dvs brösten har precis slutat ömma, så som de brukar två dagar innan mensen kommer. Och då kommer vi ha passerat den magiska gränsen "försökt ett år" vilket gör att vi klassas som ofrivilligt barnlösa, enligt hur jag har förstått att det definieras. Men här kommer min fundering in gällande vårt "fertilitetsproblem". Jag och min man har ganska sällan sex. Han har aldrig haft någon vidare sexlust, så nu när vi bestämde oss för barn för ett år sedan har jag testat med ÄL-stickor och vid utslag har vi haft sex samma dag eller dagen efter. Alltid bara fått till det en gång per ÄL. När jag läser här på FL så ser jag att folk självklart ligger i som kaniner runt ÄL - något som jag själv gärna hade gjort om min man hade gått med på det.
Nu tänker jag att detta kanske spelar in i att vi inte blivit gravida än. Om vi skulle söka hjälp, alltså en utredning, skulle de då inte bara säga: "gå hem och ligg mer"..? Blir förtvivlad över detta. Känns som att vi inte ger det en hel chans. Min man vill heller inte göra en IVF eller så, om det skulle bli aktuellt. Jag är 28 år gammal och känner att jag börjar bli stressad. Funderar ibland på att lämna honom, men älskar honom mycket, och är rädd att inte hinna hitta någon ny :´( Ibland tänker jag att jag ska sätta någon mental deadline, typ har vi inte blivit gravida innan sommaren och han inte heller då går med på utredning så lämnar jag. Men sådana tankar ger mig också panik!
Förlåt, lite rörigt inlägg det här kanske.. Men vill bara bolla med någon! Känner mig så ensam i det här :((( Tacksam för lite input <3
/Oliggaren