• Anonym (fertil)

Märkligt "fertilitetsproblem"

Anonym (Oliggaren) skrev 2015-12-13 15:12:22 följande:
    Vid positivt utslag på stickan försöker vi få till det samma dag eller dagen efter. I de flesta fall så har det blivit dagen efter. Har tänkt som du säger att det nog skulle vara värt att prova någon dag tidigare, spermierna ligger ju då och väntar på ägget. Har läst någon stans att optimalt egentligen är 1-2 dagar före ÄL, något jag läst ganska nyss och alltså inte har vetat om när vi började verkstaden.
    Jag tror benhårt på att ligga innan ÄL, inte på dagen och definitivt inte efter, då spermier har längre livslängd än ägget. Om du är någorlunda regelbunden kan ni ha sex typ tre dagar innan beräknad ÄL och sedan någon fler gång alldeles innan. Se till att du är full av spermier under de dagar då du är som mest fertil, så borde chanserna öka.
  • Anonym (fertil)
    Cyanea skrev 2015-12-14 19:53:02 följande:

Menar ni på allvar att man blir en sämre förälder för att man inte vill ha sex ofta?

Anonym (Heminsemination) skrev 2015-12-14 20:02:42 följande:
    Varför skulle det innebära att man är sämre rustade för ett kommande föräldraskap? Trams. Hur ser du på barn som blivit till på andra sätt än via kärleksfullt sex? Tänk på hur du uttrycker dig...
    Skribenten menar bara på ett vanligt sexnormativt sätt, att par som inte har sex längre kommer inte att vara ett par så länge till. Inte att man nödvändigtvis blir sämre föräldrar, bara att man antagligen inte kommer att vara föräldrar tillsammans särskilt länge, så vad är då poängen med att skaffa barn ihop? Eller så fattar jag det i alla fall (utan att för den skull hålla med hen).
  • Anonym (fertil)
    Anonym (Heminsemination) skrev 2015-12-14 21:27:17 följande:
    Varför skulle man inte vara ett par så länge för att man har mindre sex än normen? Fattar inte.
    Så tänker de som tycker att sex är viktigt. För dem är sexet beviset på att det handlar om kärlek och inte bara vänskap, och kittet som håller ihop förhållandet. När man inte längre har sex han man ingen anledning att vara ett par, anser de.
Svar på tråden Märkligt "fertilitetsproblem"