• Mee

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hehe okej! :P

Funkar det inte med den här drycken byter jag till hallonbladste. Blödde hyfsat mycke och länge när jag fått sonen så får testa den då! :)

Jag kan heller inte somna. Har haft svårt att sova hela hösten och vintern. Men tror det beror på att magen växer och tar plats samt att jag inte kan sova som jag helst vill (halvt på mage).

Jag har hört att om man "boar" (städar och grejar) så förbereder man sig omedvetet på att bebisen ska komma snart :)

Kanske därför du sover dåligt och vill greja en massa :D

• Mee
    Amandaa92 skrev 2016-01-03 06:36:00 följande:

Så kanske det är!

Nu vaknade jag helt och kan inte somna om. Förvärkar som gör ont igen. Blir så sjukt lite sömn 5-6 timmar och då vaknar jag ca en gång i timmen :/

Åh drygt att inte kunna sova som du vill ja, tänk vad skönt när bebis är ute och du kan ligga på mage igen! :)

Usch då inte roligt att vakna så ofta och tidigt!

Snittar också 5-6 timmar med sömnen.. Nu ännu färre då jag och sonen är förkylda.

Haha nja jag får vänta till jag har ammat färdigt innan jag kan sova som jag vill. Brösten blir för stora av mjölken och läcker när det blir tryck på den. Lärde mig det när jag fått sonen xD
  • Mee
    mangelica skrev 2016-01-03 18:44:05 följande:

Jag tror det har startat nu! Sitter och klockar värkar för fullt hoppas det är allvar nu!

Vad roligt! :D Håller tummarna! :D
  • Mee

Har börjat blivit öm i ländryggen och har lite sammandragningar. :)

Bf på söndag :)

• Mee
    mangelica skrev 2016-01-04 17:11:02 följande:

Igår kväll kl 23.25 födde jag en liten flicka! Så nu är jag mor åt 3 tösabitar <3 hon inom i v 39+1 och vägde 3446 g och va 50 cm lång <3

Åh, stort grattis! :D Hoppas allt gick bra för er! :)
  • Mee

Ger mirakeldrycken en till chans, drack aldrig upp den förra gången:P Denna gång testar jag den varm. Får se vad som händer :)

• Mee
    mawliens skrev 2016-01-08 08:55:58 följande:

Kände precis som du i förrgår, igår blev det mer regelbundna värkar vid 7:30 på morgonen och 22:12 tittade vår lilla flicka ut 15 dagar för tidigt så visst kan det vara på gång för dig med! Har du känt av mer?

Oj, grattis! :D Vilken härlig överraskning att du fick träffa henne lite tidigare än planerat! :) Hoppas allt gått bra och går bra :)
  • Mee
    Sannas Mammaa skrev 2016-01-08 23:11:45 följande:

Kl 14.15 tog dom hål på hinnorna. Värkarna kom inte igång på riktigt förrän ca 16.15. Då sa det pang! 16.43 föddes min son Dio :) Nu är vi på BB å får inte åka hem förrän absolut tidigast söndag för att jag var i 36+5 bara. 3300gram och 50lång ändå!

Amandaa92 du får hojta om du kommer in så ses vi! Lycka till! Håller tummarna att d går lika smidigt för er :)

Stort grattis! :D

Hoppas allt gick bra trots snabb förlossning! :)
  • Mee

En fråga, är det lätt att få hinnesvepning godkänd? Har aldrig blivit erbjuden en och när jag väntade sonen gick jag över 2 veckor utan ens någon nämnde hinnesvepning. Samma med den här graviditet, ingen som sagt något om det den här gången och jag är beräknad på söndag. Måste man be om en själv eller hur funkar det? Vill helst inte gå över lika länge den här graviditeten..

• Mee
    Amandaa92 skrev 2016-01-11 22:20:40 följande:

Idag kl 14 tog de hål på hinnorna, 16 hade jag fortfarande inga värkar så fick värkstimulerande dropp. 18.08 är vår andra älskade dotter född :)

53cm lång och 4900gram tung!

helt utan smärtlindring, och jag är redan uppe och "skuttar", inga stygn eller komplikationer. Världens bästa förlossning.

Stort grattis! :D

Härligt med en sån snabb och bra förlossning! :)
  • Mee

Jag är 8 dagar över tiden!

Dock kom förvärkar och vattnet gick inatt så fick åka in till förlossningen för koll då bebisen inte har legat som den borde.

Fick sova kvar över natten men allt avtog på morgonen så blev hemskickad :( Nu går jag hemma med samma värkar som igår och vatten som kommer i omgångar. Ska tillbaka för koll imorgonbitti!

Andra barnet som jag går över med. Första gick jag över 15 dagar :P

Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D