Inlägg från: mawliens |Visa alla inlägg
  • mawliens

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Mee skrev 2015-12-14 16:29:32 följande:
    Han kommer vara lite över 2 1/2 år när bebis kommer :)

Det känns lite nervöst, har ju ingen aning om hur det går eller hur det kommer kännas :P Hehe det hoppas jag också :)

Nej, inte i vårt landsting får man göra det. Frågade bm om det när hon var osäker på hur bebis låg.

Hur gamla är dina barn? :)
    Vilket landsting tillhör du? :) Vad gör dem om bebis lägger sig i säte sista sekunden innan hon/han ska ut? Detta hände nämligen en bekant till mig och det fanns varken tid eller utrymme för snitt :) Lycka till med allting! 
  • mawliens

Hejsan alla fina mammor :) Jag är i vecka 36 (35+3) och är beräknad den 22 januari. Exakt om 1 månad med andra ord. Jag har inte haft så mycket sammandragningar hittills och är livrädd för att gå över tiden, detta eftersom dem i Helsingborg där jag är bosatt inte sätter igång en förrän i vecka 42+6, vilket jag personligen tycker är alldeles för sent och jag är så rädd för att bli en av dem som får gå så långt. Vad tror ni, är det vanligt att gå så länge över tiden? 

• mawliens
    Jazzy skrev 2015-12-22 21:50:19 följande:
    Låter sjukt länge tycker jag.. Ska du in på någon kontroll innan det? Jag ska in på vad man här kallar trivselkontroll efter en vecka efter bf sen bedömer de fortlöpande om det är bäst att vänta eller sätta igång
    Ja det är ju nästan en hel månad :| Är mest rädd för att barnet hinner bli 5-6kg tungt tills dess, känns inte lika roligt att krysta ut precis .. Min BM har inte sagt något om hur det fungerar om man skulle gå över tiden. Nu går jag varannan vecka på kontroller iallafall, men tack för att du nämnde det, ska kolla upp det med min BM hur det fungerar :)
  • mawliens
    Mee skrev 2015-12-22 22:04:09 följande:
    Jag tillhör Västernorrlands landsting :) Lägger sig bebis i säte i sista sekund så gör de först ett vändningsförsök igen och skulle inte det gå så blir det snitt. Men jag har ingen aning om vad som händer om det inte finns tid eller utrymme för ks. Det blir väl kanske en sätesförlossning ändå om bebisen verkligen får för sig att den ska ut just då :P Väntar med spänning på vad som komma skall :P :D Tack :)
    Åh en norrlänning, så mysigt! :) Hoppas att det blir som du önskar i slutändan :) Har du någon känsla på att bebis kommer tidigare?
  • mawliens
    Mee skrev 2015-12-22 22:50:55 följande:
    Ja, det hoppas jag med :) Tack! :) Hur känner du inför förlossning och så då? :)

Jag vet inte riktigt faktiskt. Jag har lite datum som jag har på känn men det känns så avlägset nu på ett sätt då bebisen är så pass rörlig som den är :P Själv då? :)
    Jag känner mig ganska lugn, försöker vara positiv i tankarna, tror att det blir lite vad man gör det till :) Är väldigt förväntansfull! Min bebis är väldigt lugn så det är så svårt att gissa om något skulle va på gång, hon var näst intill fixerad idag iallafall när jag var hos BM men har en känsla att jag kommer gå över tiden :p
  • mawliens
    polken skrev 2015-12-22 23:26:06 följande:

Hej allihopa :D

Jag väntar mitt första barn som är beräknad 13 januari. Har inte känt några tecken överhuvudtaget att det är dags eller vet i för sig inte vilka tecken jag borde se haha allt är så nytt för mig. Men jag antar att den inte är på gång för jag har fortfarande krafter nog för att jobba. Är i vecka 37 (36+5). Får ibland ont i magen och ljumskarna. Och det värsta är när bebisen rör på sig, det gör sååååå ont. Även jobbigt att gå ibland, kan göra ont i nedre delen av magen men det är inget jag lider av. 
    En fråga till er som har lite mer erfarenhet, vad borde packas i förlossningsväskan? både till mig och bebisen. 

Bra fråga :) Har börjat packa min lite smått och vill gärna ha lite tips jag med! Det är inte lätt såhär första gången :p
  • mawliens
    polken skrev 2015-12-22 23:43:03 följande:
    Nej verkligen inte! Kommer upp nya saker varje dag som man tänker att bebisen kanske behöver. Bor ändå hos mina föräldrar men det var 22 år sen dom skaffade barn så det är nästan lika nytt för min mamma som mig haha. Vad har du packat än så länge och när är du beräknad? 
    Haha precis :) Ja min mamma brukar säga till mig att jag ska be om råd från andra istället för det är så mycket som ändrats sedan deras tid haha.

Jag har packat följande till bebis:
    ? 3 bodys och 3 byxor i storlek 50.
    ? 1 pyjamas (kommer nog packa ner en till)
    ? 1 bomullsmössa och 1 mössa för hemfärd.
    ? Overall i storlek 50 och vantar för hemfärd.
    ? 1 par tossor samt 1 par strumpor.
    ? 3 st nappar från olika märken (man ska ju helst inte ge dem napp förrän amningen kommit igång och fungerar bra men tagit med dem för säkerhets skull, man vet ju aldrig hur det blir, var faktiskt en räddare i nöden efter vännens kejsarsnitt för pappan)
    ? 2 filtar, en tunnare och en tjockare.
    ? 1 Nalle och 1 snuttefilt som legat mellan oss och fått vår lukt.
    ? Babynest
    ? Blodgruppering och mikrobiologi papperna

Detta är vad jag har packat hittills :) är beräknad den 22 januari :)
  • mawliens
    polken skrev 2015-12-23 00:23:10 följande:
    oj jag som bara tänkte en body och sen något varmare för hemfärd men det var ju mycket mer än så antagligen haha 
    såg att det är en flicka du väntar, har ni bestämt namn? 
    Haha ja det är ju upp till var och en vad man känner att man vill ha med men hellre för mycket än för lite tänker jag :) Räkna alltid med att det kan uppstå komplikationer eller kanske KS som gör att du måste stanna flera dagar extra på BB, då kan det vara bra att ha en rejäl väska med sig :) Vår flicka ska heta Adelina, ett väldigt ovanligt namn här i Sverige :) Tycker det är så tråkigt när alla barn heter likadant. Har ni bestämt namn? :)
  • mawliens
    Jazzy skrev 2015-12-23 00:23:54 följande:
    Hoppas också på att inte gå för mycket över tiden, BM uppskattar min lilla till att hon kommer vara runt 4 kg vid bf, blir ju massa risker när bebben blir för stor så det vill man ju slippa :)
    Ja då förstår jag att du inte vill gå över tiden! Ja men precis, det sista man vill är att spricka hela vägen bak tillexempel, och deb risken är nog större om barnet är större tror jag. Min bebis ligger under kurvan (men följer sin egen) så min BM uppskattar att hon inte är så jätte stor och min mage är ganska liten men jag vågar ändå inte att tro på henne för mycket haha :)
  • mawliens
    polken skrev 2015-12-23 02:49:17 följande:
    ååh det fanns med på vår namnlista, adelina sjukt fint :) vi vet inte könet men samira om det är flicka och pojke står mellan kian, benjamin. emanuel, josef eller ibrahim. 
    Åh där ser man, så himla roligt :) Älskar det namnet verkligen! Ni har valt jätte fina namn ni med, gillar Kian och Samira extra mycket :) Blir jätte bra vad ni än väljer. Har ni valt att inte kolla könet eller kunde ni inte se det på RUL? :) Vad säger din magkänsla att det är?
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D