Inlägg från: elinville |Visa alla inlägg
  • elinville

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hoppas också in! Tredje barnet med BF 18/1, men gick över med båda de andra +7 och +14 så BM tyckte jag kunde räkna med att gå över denna gången med... Suck!

Mår super bra, endast lite halsbränna ibland, men börjar ändå bli trött på o vara gravid nu! Väntar gärna in 2016 sen får den gäääärna komma när den vill, även om det mest lutar åt nästan februari! Har sd, ibland mensvärk, men inget värre.

• elinville
    mangelica skrev 2015-12-19 21:13:57 följande:

Idag gick jag in i v 38 helt sjukt vad tiden går, bara 20 dagar kvar tills bf! Jag dricker mitt hallonblads The och har sammandragningar och förvärkar. Men vill ha mer tecken :-P lite blod eller slemmis kanske . Men har konstaterat att magen sjunkit en hel del det senaste! Känner även att jag fått lättare att andas! Så det är ju skönt . Ät det någon som vet status på sin tapp? Min sambo ska få kolla efter lite ikväll .

Var har du köpt ditt hallonbladste?
  • elinville

Hela förmiddagen haft oregelbundna lite mer onda förvärkar som känns ända ner på insidan lår... Hur länge kan man ha det så tror ni? Börjar bli rätt så tröttsamt även om det inte gör jätteont. Gick idag in i v 38.

• elinville
    mangelica skrev 2016-01-04 17:11:02 följande:

Igår kväll kl 23.25 födde jag en liten flicka! Så nu är jag mor åt 3 tösabitar <3 hon inom i v 39+1 och vägde 3446 g och va 50 cm lång <3

Grattis!! Då gjorde mirakeldrycken nytta
  • elinville
    Zandiii skrev 2016-01-06 12:37:49 följande:

Hej allesammans! Idag är det bf+4 för mig. Första barnet! Var hos bm igår och den lilla filuren hade krupit upp igen, från att ha varit fixerad/ruckbar var bebisen nu fullt rörlig! Så roligt, precis vad man vill eller hur! ????. Slemproppen gick för flera veckor sen, och jag har haft mycket sammandragningar sedan dess, men ingenting mer händer! Frustrerande! :(. Nu håller jag er sällskap här om det är okej! Kanske nån mer som gått över tiden?

38+2 med tredje barnet och min ligger också högt och rörligt. Gick över +7 med första och +14 med andra och nu säger bm att jag kan räkna med övertid denna gången med. Såå drygt! Mår väldigt bra så har inget att klaga på egentligen men är så färdig med detta nu! Har inga känningar, gamla vanliga sd bara. Önskar åtminstone lite mensvärk, haha!

Dom säger trean är lurig, och även om jag ställt in mig på +14 så hoppas jag på att den överraskar mig och kommer typ ikväll
  • elinville
    Zandiii skrev 2016-01-06 17:56:18 följande:
    Eller hur! Sammandragningar känner man till nu, nu vill man vidare! Lite mensvärk hade varit okej, så man vet att det är på g lite :). Du som har barn sedan tidigare, gick ditt vatten eller? Det verkar faktiskt vara lite ovanligt att vattnet går innan det är dags! Har du haft en bra graviditet än sålänge? Jag har klarar mig från foglossning och illamående (bara första veckorna). Nu har jag problem med sömnen dock! Några tips??!????
    Med första tog de vattnet på förlossningen, och med tvåan fanns där inget vatten kvar visade det sig när jag kom in BF+14... Ska på UL ett par dagar innan BF denna gången för att kontrollera fostervattnet. Båda förlossningarna började med värkar, men hade varit kul med ett riktigt plask denna gång

Min grav har varit väldigt enkel, inget att klaga på! Sover som en stock hela nätterna och inga krämpor mer än tristessen och väntan och längtan! Tycker det gått fort denna gång, men denna sista tiden är dryyyg! Men det är bra att man tycker så säger min bm, då är man redo för förlossning
  • elinville
    Zandiii skrev 2016-01-06 20:35:04 följande:
    Ah då är jag super redo för förlossning om din bm säger så haha :)! Så skönt att du har haft en bra graviditet, jag ska inte klaga på min heller. Men precis som du säger så är det en aning drygt nu i slutet! Är det inte farligt med inget fostervatten alls!!! Det hade gett mig panik, antar de satte igång dig direkt eller?
    Jo visst det är inte helt bra, det är ju ett tecken på att moderkakan slutat fungera om jag förstod det rätt. Jag hade redan kommit igång av mig själv så jag behövde inte bli igångsatt och förlossning gick hyfsat snabbt (en timme på förlossningen). Men sonen var snustorr när han kom ut, men torrsprickor här o där. Känns skönt att de vill ha koll så det inte händer igen!
  • elinville
    AnneliR skrev 2016-01-07 21:25:24 följande:

Hej tjejer! Har nu ikväll upplevt att jag har som en ganska stark mensvärk i magen och ryggen. Vissa sammandragningar gör ondare än andra men dom är hanterbara. Är i v 38+0 imorgon. Vad kan mensvärken bero på? Vill ju så gärna att det ska vara på g men vågar inte riktigt hoppas. Nån annan som känner denna värk? :)

Åh det där är så lurigt! Det kan mkt väl vara på G men det kan lika gärna bara vara förvärkar... Ta alvedon och en varm dusch, försvinner det då är det bara förvärkar. Annars är det nog bara att vänta o se! Jag håller tummarna för att det är på G för dig! Lycka till!!
  • elinville
    mawliens skrev 2016-01-08 08:59:09 följande:
    Mycket riktigt var det något som var på gång :) Igår morse 7:30 började jag få ganska regelbundna värkar och 22:12 (15 dagar tidig) tittade vår lilla flicka ut :) Har du känt av något mer? Hoppas att ni får träffa ert lilla mirakel snart med :)
    Vad kul, Grattis!!

Så spännande med alla som är på G nu! Jag vill också...!! BF 18/1 men dröjer troligen mycket längre än så... Blää!
  • elinville
    Amandaa92 skrev 2016-01-11 22:20:40 följande:

Idag kl 14 tog de hål på hinnorna, 16 hade jag fortfarande inga värkar så fick värkstimulerande dropp. 18.08 är vår andra älskade dotter född :)

53cm lång och 4900gram tung!

helt utan smärtlindring, och jag är redan uppe och "skuttar", inga stygn eller komplikationer. Världens bästa förlossning.

Grattis!! Till både bebis och drömförlossning!
  • elinville

BF+1 här idag (snart +2)! Varit hos BM och fick hinnsvepning imorse men inte hänt nåt (ännu) av den. Gick över 14 dagar med förra så är inställd på det nu med. Mår jättebra för övrigt så inget o klaga på. Vill bara komma igång av mig själv o slippa igångsättning :)

• elinville
    polken skrev 2016-01-20 00:38:59 följande:
    vad är hinnsvepning?
    Det är när BM/läkare drar med fingrarna innanför livmodertappen utmed hinnorna, är man tillräckligt mogen kan det starta en förlossning men för min del hände inget denna gång ;) Vissa landsting erbjuder det när man gått fulltid för att försöka få igång en förlossning och slippa medicinsk igångsättning senare i v42
  • elinville
    Mee skrev 2016-01-20 12:59:13 följande:

Imorse kom vår älskade dotter till världen :)

Grattis!!! Hoppas allt gick bra :)
  • elinville
    polken skrev 2016-01-21 00:35:56 följande:
    Är det något de "erbjuder" eller måste man själv säga till om man vill gö det? 
    För har tid hos bm imon för en vanlig kontroll men vi ska boka en tid för igångsättning som sker nästa vecka. 
    Nu har du kanske redan varit hos BM men det är lite olika om de erbjuder eller om man behöver be om det. Jag bad om det :)
  • elinville

Har idag mensvärk i ryggen och oregelbundna sd, plus så har lite av slemproppen gått så det har nog börjat så smått här även om det kan dröja. Så lite effekt hade nog min hinnsvepning än då :)

Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D