Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Vad är detta för tablett?!

Snultan skrev 2015-12-08 22:16:35 följande:

Det ser ju ut som potenspiller (a)

:)

Har du något namn på läkemedlet så jag kan söka och jämföra?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (...) skrev 2015-12-08 22:35:23 följande:

Eftersom det inte finns text och/eller siffror på kapslarna drar jag slutsatsen att det kan vara något av följande:

Lymecycline, mot akne.

Fluconazol, mot underlivssvamp. Haha.

Omeprazol, mot sura uppstötningar/svår halsbränna/magsår.

Inget farligt alltså.

För övrigt så låter man bli att pilla i andras mediciner och tabletter, oavsett anledning. Om du känner att du inte kan lita på killen så låt bli att låta honom vara barnvakt eller ens i närheten av dina barn istället för att gå igenom hans mediciner. Sjukt oförskämt av dig.

För det första gick jag inte genom hans mediciner! Han hade tabletterna i bilen i en burk som ska innehålla coffeintabletter. Så tänkte jag toppen precis vad jag behövde! När jag öppna så såg jag ju att det ej var dom tabletterna som ska innehålla i den burken. Så jag rotade INTE!!
  • Anonym (Orolig)

tro vad ni vill, herregud. Jag skulle ta en coffeintablett som jag brukar göra ibland så såg jag andra piller i o vart fundersam.

Jag sa iaf till honom igår att jag blev fundersam över tabletterna och att han ej behöver säga vad det är om han inte vill men att jag hoppades det inte är något olagligt iaf.. Han ville ej säga vad det var men sa att det ej var olagligt och FÖRSTOD Mig att jag blev fundersam över det.

Så tror inte det är omeprazol för då hade han sagt det.

Och att jag säga att jag rotar bara för att jag skulle ta en koffeintablett ur en burk som låg synligt framme... Nej.. Det kunde lika gärna handla om att jg behövde en värktablett eller liknande. Herregud skärp er..

• Anonym (Orolig)
    RosaSmurf skrev 2015-12-09 13:04:27 följande:

Tar man en koffeintablettburk ur en väns bruk utan dennes vetskap eller tillåtelse så rotar man. Man rotar inte bland vänners medicin burkar oavsett om man enbart ska ta en koffeintablettburk. Inte ens om man behöver en värktablett. Då FRÅGAR man innan om ens vän har en koffeint- eller värktablett.

Eftersom vi en så pass nära relation så han går i mitt medicinskåp o tar värktabletter och diverse utan att fråga o jag tar en koffeintablett ibland utan att fråga är inget konstigt hos oss så sluta uttala dig om att jag har snokat. Jösses..
  • Anonym (Orolig)
    Deceree1 skrev 2015-12-09 14:32:23 följande:

Vi gör så hos oss också. Inget konstigt med det, tycker vi. Hade inte ens reflekterat över att det skulle vara att snoka innan nån skrev det här

Nej precis här är det inget konstigt vi har alltid gjort så. Jag gör ju självklart inte så hos vem som helst.
  • Anonym (Orolig)
    RosaSmurf skrev 2015-12-09 18:24:22 följande:

Då rotar ni båda.

Haha ja så kanske du ser det. Men det gör varken han eller jag. Så håll dig gärna till ämnet vilket var att jag ville veta vad det var för tablett. Din personliga åsikt har jag inte bett om så den kan du hålla för dig själv
  • Anonym (Orolig)
    RosaSmurf skrev 2015-12-09 19:35:04 följande:

Om ni nu är så öppna varför frågar du inte?

Är troligtvis Lymecyciline eller Omeprazol.

Om du läser längre upp så har jag pratat med honom om det här. Att jag hitta tabletterna o sa att jag hoppas det ej är några olagliga. Sen är jag inte så nyfiken på egentligen vad det är o varför han tar dom. Sålänge dom som sagt är lagliga så är det upp till honom själv att berätta eller ej
  • Anonym (Orolig)

Men jösses läser ni inte vad jag skriver? Jag ville veta att det inte är något olagligt! Sen om det är antidepp, omeprazol eller vad som det struntar jag i. Sålänge det ej är något olagligt

• Anonym (Orolig)
    RosaSmurf skrev 2015-12-09 21:30:37 följande:

Det finns ingen som kan säga exakt vad det är eftersom det finns många tabletter, olagliga och laglig, som ser ut så.

Då nöjer jag mig med det svaret.. Jag har ingen större inblick i mediciner så vände mig hit för råd. Inga påhopp..
  • Anonym (Orolig)
    Lord Hans skrev 2015-12-10 16:24:51 följande:

Ts vill antagligen veta vad det är så att han ska kunna stjäla och sälja dem fattar ni väl?

Hahaha! Verkligen inte. Jag Tar och har alltid tagit avstånd från olagliga preparat. Jag beblandar mig inte med sådant och vill ej ha personer omkring mig som pysslar med sådant. Alltså därav min tråd. Behöver ej veta vad det är. Bara om det var olagligt eller ej
  • Anonym (Orolig)

Ni som inte kan hålla er till ämnet kan vackert lämna tråden tack!

Vart fan får ni det till att jag vill sälja ? Herregud. Så fruktansvärt att ens påpeka en sådan sak ni som inte ens känner mig. Sökte mig hit för råd för jag var orolig så bemöts man på det här sättet.

• Anonym (Orolig)

Och nej,jag sa till honom att jag ej behöver veta vad det är för tabletter. För som många av er säger det är privat för honom. Det enda jag ville försäkra mig om var att det inte är några olagliga tabletter för sådant vill jag ej beblanda mig med eftersom vi är väldigt nära och jag måste tänka på min familj. Han försäkrade mig om att dom ej var olagliga och jag litar på hans ord. Sen om jag gjort rätt eller fel i det, kan ingen veta. Men så ser det ut nu så nu släpper vi det här.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2015-12-10 22:43:39 följande:

Du kan ej göra mer än att försöka lita på hans ord om att tabletterna inte är olagliga.

Han måste inte berätta vad det är för tabletter.

Ja precis som jag nyss skrev. Jag behöver inte veta vad det är. Sålänge det ej är olagligt så är jag nöjd
Svar på tråden Vad är detta för tablett?!