Jobbig återföring av embryo
Tyvärr har de flesta av mina återföringen varit liknande din upplevelse och det känns så ledsamt efteråt. Jag har haft kramper inom de närmsta två timmarna och flera ggr känt hur vätskan pressas ut ur mig. Dessutom har jag alltid blödigt (litegrann) på dag 2.
Jag har gjort 7 återförande samt en spolning och en implantationsskrapning, vilka är liknande ingrepp. Några gånger har det varit enkelt och smärtfritt och de har varit bäst i Köpenhamn på CFC, där använde de en hård kateter som de satte på plats först för att sedan föra upp slangen genom den. Det har gått mycket bättre för mig och det tipsade jag om när jag sen var i Sverige, men första gången envisades de och sa de att de först skulle prova som vanligt men sen har de lyssnat. Jag tror att muskelavslappning också kan vara bra. De erbjöd mig en sån tablett men jag tog istället en Ipren innan och senaste återföringen lyckades faktiskt, det tog ändå en 45 min men jag höll mig så avslappnad jag kunde. Jag hade även blod på dag 2, men trots allt blev det ett plus.
Så det behöver absolut inte vara kört för er denna gången! Och lyckas det inte så kan du vara mer förberedd till nästa gång. Jag har även bett om den mest erfarna läkaren, för det är stor skillnad på vem som gör det.
Håller tummarna!