Inlägg från: whitestar |Visa alla inlägg
  • whitestar

hur ofta tycker ni att en 4-åring behöver få leka med jämngamla vänner?

Min son hade då inga behov att leka med kompisar på hemmaplan när han var 4, dög gott o väl med tiden på förskolan. Det var först när han började 6-års som det dök upp det här med att bjuda hem kompisar

• whitestar

Men han har ju rätt till allmän förskola som är gratis, vad är det som kostar?? Och det är väl bra gå förskola så han får öva på det sociala där innan han börjar skolan?

• whitestar

Jahaa, du bor inte i sverige! Ja då blir det ju lite andra premisser att ta hänsyn till o då blir det svårt svara då jag haft på förskolan i den åldern. Så han leker med en kompis en hel dag alltså!? Låter länge i den åldern räckte det med max 2 timmar åt gången för min son:)

• whitestar

Jo, det var det jag menade, att det kan bli intensivt leka en hel dag med samma barn när man är 4 år. Min son klarade då av max 30 timmar i förskola, aldrig att han skulle orkat leka med kompisar 8-10 timmar/ dag i den åldern!

• whitestar

Allmän förskola-från 3 års ålder erbjuds barn vara på förskola 15 timmar i veckan helt gratis. Dock så läggs den tiden hur det passar verksamheten, ex 3 timmar varje förmiddag el om man har tur 5 timmar tre dagar i veckan

Svar på tråden hur ofta tycker ni att en 4-åring behöver få leka med jämngamla vänner?