oOOo oOOo skrev 2016-09-02 10:36:54 följande:
Var får du det ifrån? Tittar men på Visitas egen statistik så ser det inte så ut
www.visita.se/globalassets/mitt-foretag/dokum...
Ser ut som det är privatgäster som står för majoriteten av rummen följt av konferensgäster med affärsgäster ganska desamma som tidigare år.
Vilket grupp tror du migrationsverkets hyrda rum ingår i?
Du förstår inte,
jag heter inte Visita.
Du får vända dig dit och begära att de räknar bort alla rum som hyrts ut till Migrationsverket.
Eller också kan du ställa Ann Nyström, destinationschef Malmö stad, mot väggen och förklara att hon ljuger i det jag citerar nedan. Du kan ju förklara att skrikhögerns och SD:s skarpaste analytiker på FL har förklarat att Malmö är på väg mot undergången och att alla turister och affärsresenärer skyr gettot Malmö som pesten men att du har hittat en gammal artikel i Sydsvenskan som visar att asylanterna tagit över på Malmös hotell.
Själv har jag inte en susning om hur stor andel av statistiken för denna sommar som egentligen avser rum som betalas av migrationsverket, jag har heller inte en susning om andelen var högre denna sommar än förra sommaren. Artikeln du länkade till avsåg väl förra sommaren - var det månne din avsikt att vissa att andelen är minskande
"Det är fantastiskt roligt och ett tecken på att Malmö är en stad i medvind. Och en anledning är ju att Malmö har ett stort och brett utbud av både mötes-, evenemangs- och hotellfaciliteter, säger Ann Nyström, destinationschef på Malmö stad.
Det är preliminär statistik från besöksnäringens branschorganisation Visita, som visar på den lyckosamma hotellsommaren i storstäderna. "