En käftsmäll till undergångsprofeterna
Och att avskaffa landstingen är naturligtvis ingenting någon har tänkt på? En enorm koloss av byråkrati befolkad av inkompetenta politiker.
Och att avskaffa landstingen är naturligtvis ingenting någon har tänkt på? En enorm koloss av byråkrati befolkad av inkompetenta politiker.
www.sydsvenskan.se/2016-09-19/antalet-bilbrander-uppe-pa-rekordnivaer
Under sommaren har bilbränderna avlöst varandra i Malmö och pressat både polis och räddningstjänst hårt. Samtidigt har myndigheterna noga understrukit att bilbränderna trots allt minskat sedan 2009 då kravaller rasade i Rosengård.
Tills nu. Bara i helgen skadades 32 bilar i Malmö. Flertalet totalförstördes, andra klarade sig med inslagna rutor och annan skadegörelse.
Statistik från räddningstjänsten visar att de gjort lika många utryckningar till bilbränder hittills i år som under hela rekordåret 2009.
Hatar uttrycket "finansiera skattesänkningar".
Som om alla pengar egentligen är statens och att sänka skatten är en utgiftspost.
Det här blev så snurrigt så jag vet inte hur jag ska bemöta det riktigt. Jag förstår inte vad SD eller "invandringskritiska" har med saken att göra. Eller är man automatiskt "invandringskritisk" om man är kritisk mot organiserad kriminalitet i din värld?
Men i alla fall, jag skriver att det är ett jätteproblem att gangsteruppgörelser numera sker öppet och med tunga vapen och att även oskyldiga dödas och att regeringen inte tar tag i problemet, och du anser att jag därmed "väljer att fokusera på invandrares kriminalitet". ??
Jag skulle nog säga att jag fokuserar på att den grova kriminaliteten växer enormt och att polisen tappar mark. Om du läser mina inlägg igen kan du se att jag nämner inte överhuvudtaget invandrare eller invandringspolitik.
Kriminellt belastade politiker ska självklart bort, men sist jag kollade så var det faktiskt inte politiker som skjuter skarpt och kastar handgranater på våra gator och torg, eller hur?
Jag fattar faktiskt inte ens vad det är du argumenterar för eller vad dina argument är. Vadå "jämn match"? Så vi kan acceptera mer kriminalitet bland invandrare ju fler kriminella SD-politiker vi hittar och tvärtom?
Det resonemanget låter ju helsnurrigt måste jag säga.