En käftsmäll till undergångsprofeterna
Du Rataxes, du som orerar så mycket om liberalismen, hur lever du själv? Följer du och lever efter dina ideal?
Låt oss andra höra hur du lever efter den liberalism du så varmt förespråker.
Att du aldrig haft en anställning utan alltid varit din egen, eller nyttjat A-kassa, det tar jag för givet.
Att du själv ordnat med skolor/utbildningar och betalar för en privat sjukförsäkring och inte nyttjar det allmänna, det tar jag åxå för givet.
Givetvis så har de ev barnbidrag du lyft, efterskänkts till nån org eller politiskt parti som främjar den liberalism du förespråkar, att du/dina ev barn använt dom för eget bruk ser jag förstås som helt uteslutet.
Men i övrigt, hur har du anpassat ditt liv så att du kan påstå att du gör allt för att stå upp för liberalismen, så att du är en god och sann förebild för densamma?
Jag tror det är många som vill veta hur du bär dig åt, och även jag är verkligt intresserad, av hur du får ditt liv att gå ihop med din politiska övertygelse.
Jag frågar för att just i Sverige finns det stora, ja nästan obegränsade möjligheter att leva som en sann liberal.
Visserligen kommer det att fresta lite på den privata ekonomin, iaf i början, men det ska väl inte ha varit nåt som hindrat en så fast övertygad idéologisk liberal som dig Rataxes.
Gör oss nu inte besvikna Rataxes, för tänk om det är jag som lever mer efter liberalismen än vad du själv gör, den nesan är väl knappast nåt du vill uppleva?
Upplysningsvis : ja jag har privat sjukförsäkring. Har aldrig tagit emot studielån. Det gick utmärkt att jobba under tiden. Tyvärr går det inte att utträda ur välfärdsstaten och själv bekosta allt det som staten tar 60 % av min lön för. Däremot skulle det gå alldeles utmärkt för dig och andra dyrkare av välfärdsstaten att i en nattväktarstat gå ihop och betala 60% av er inkomst i något slags välfärds klubb.