Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Anton Chigurh skrev 2018-06-15 19:15:13 följande:

Definiera "många"....!

Och, hur stor del av alla som skickas hem från sjukhuset innan dom EGENTLIGEN är färdigvårdade får dagliga besök av läkare i hemmet ???

Det går bra att ange procentuellt. Bill....

Då det var du som inledde med att pratade om många är det på sin plats att du börjar med att ange hur många dessa är av det totala antalet patienter..

När mina föräldrar levde så föredrog de de tillfällen de kunde vårdas i hemmet före att vara inlagda på sjukhus. Detsamma gällde min hustrus föräldrar. Jag tror faktiskt att de flesta föredrar att vårdas hemma före att vårdas på sjukhus. Jag vet inte med mig att jag har hört någon klaga på att de har blivit hemskickade för tidigt från sjukhuset. Har du det?

Att svensk sjukvård har högre överlevnad bland patienter än andra länder pekar inte på att Sverige gör fel utan tvärtom på att svensk sjukvård gör mycket rätt.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2018-06-16 09:57:54 följande:

Att dina föräldrar och hustrus föräldrar föredrar(föredrog)vård i hemmet innebär väl för helvete inte att du per automatik kan säga att "många" av alla som skickas hem för tidigt föredrar detta.

Och JA, jag har definitivt varit med om att åtskilliga som skickats hem varit missnöjda med detta.

Jag jobbade inom vården tidigare, Bill, och en avgörande anledning till att jag sadlade om var att själva omvårdnaden, per patient räknat, blir alltmer pressad. Vårdpersonalen hinner helt enkelt inte med. Oavsett hur många som överlever. Vårdens är och förblir faktiskt "sämre". I slutet hann jag knappt prata med patienten utan stress, stress och åter stress.

Inget bra Bill. ÄVEN, om folk överlever sjukhusbesöket.

Det ska kännas bra att vårda folk.....

Och jag konstrar att den svenska sjukvården rankas som en av de bästa i världen..
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2018-06-16 14:33:43 följande:

Den svenska sjukvården är säkert bra på pappret.

Så länge du slipper jobba inom vårdyrket !!!Svensk sjukvård är säkert bra på pappret.

Så länge du slipper jobba i vårdyrket...!

Min hustru och flera av mina syskon jobbar inom vården och trivs. Däremot är det inte ett yrke som passar alla.
  • KillBill
    Crash Man skrev 2018-06-17 14:39:08 följande:
    Det där stämmer inte. Det är enorma vårdköer i Sverige som främst beror på underbemannade sjukhus.

Som det nämns i artikeln jag tidigare länkade så saknas 40.000 sjuksköterskor.

Det stämmer att sverige har brist på vårdpersonal men av 16 OECD-länder har Sverige den bästa vården. De nya siffrorna visar även att de svenska vårdköerna inte sticker ut som speciellt långa.

www.svd.se/tata-krislarm--men-svensk-vard-ar-bast-av-de-basta

• KillBill
    Contador skrev 2018-06-26 21:40:55 följande:

sverige är ett bra land med stor svart sektor och deklarations och skattefuskande företag. vi är rankat top 5 som mest involverade i korruptionsutbetalningar. Kort och gott. Våra företag råder sig själva myclet mycket gott. Ett företag får inte handla med sprit om de inte kan påvisa att de har god kunskap att handla med sprit . Vapen är olagliga för alla utom de som under lång tid producerat ammunition i andra länder och kan påvisa god kunskap i handel med detta. Inte har regeringen gjort nått för välståndet mer än att lotta ut pengar till meningslösa miljöprojekt och anställa vårdpersonal som enbart utför administrativa uppgifter i jämtland. Sverige är landet som rullar genom brottslig verksamhet och samtodigt sammarbetar myndigheter gärna med hells angels för att betala ut miljontals kronor för tvångsomplacerade hundar eller för kronofogdens räkningar. Ett brottssyndikat är Sverige. Endast medborgarna som följer lagen kan råka illa ut.

Vad snackar du om? Sverige är ett av de  minst korrupta länderna. 
  • KillBill
    tobbe01 skrev 2018-07-10 17:51:18 följande:
    Och så himla trist med alla besparingar då! Så lurade vi blir.

Besparingar? Vård, skola, omsorg, Rättsväsende och försvar har fått mer pengar.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna