En käftsmäll till undergångsprofeterna
Är det fler än jag som noterat de vuxenbäbisar här på Familjeliv som klockar andras inlägg?
Är det fler än jag som noterat de vuxenbäbisar här på Familjeliv som klockar andras inlägg?
Av graferna går att läsa hur många avlidnaav dödligt våld/miljon invånare förändrats över tid i olika länder.
Vilka länder har ett ökande och vilka länder har ett minskande antal avlidna av dödligt våld?
I graferna kan man också se hur många totalt avlidna av skjutvapenvåld/miljon invånare förändrats över tid i olika länder.
Hur har antalet avlidna av skjutvapenvåld påverkat det totala antalet avlidna av våld över tid? Finns det annat våld är skjutvapenvåld som ger ett stort antal avlidna? Finns det länder med litet dödligt skjutvapenvåld som har fler avslinda av dödligt våld?
Det verkar på graferna som att det kriminella gängens skutvapenvåld är mindre dödligt än det dödliga våld som inte är skutvapenvåld och förekommer i tex Finland
Vilka grupper är det som utsätts för dödligt våld i de olika länderna?