Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

En käftsmäll till undergångsprofeterna

oOOo oOOo skrev 2018-02-10 15:39:57 följande:

Då får du väl kolla upp vad det kan vara för inbetalningskort Jimmie fått eller inte fått. Sedan kan du börja påstå saker. Det är så det funkar när man normalt påstår saker.. Men du är ju i fake news businessen så där funkar det väl annorlunda.

Jag förstår inte hur spridande av något som Jimmie Åkesson säger i en video kan vara fake news och jag tycker att man blr rikta kritik mot den som har publicerat intervjun där Jimmie Åkesson påstår någon som uppenbart inte är sant.

Ett barn förstår att myndigheter inte skickar ut den typen av inbetalningskort och det är häpnadsväckande att inte Jimmie Åkesson eller SVDs ansvarige utgivare förstår detta.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-02-10 15:41:30 följande:

Jag vet inte vad som är dummast, Jimmie Åkesson, eller de som tar upp det här tramset. Låt det självdö i tysthet istället.

Ska politiker som Jimmie Åkesson få säga vad som helst om myndigheter utan att det granskas? Det tycker inte jag. Media bör gå till botten med den här historien så att vi får klarhet i om det är Jimmie som ljuger eller om han har blivit utsatt för ett prank utan att förstå det. Jag vet faktiskt inte vad som är värst..
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-02-10 15:59:17 följande:

Jag tycker det finns viktigare skaer för media att ägna sin tid och enerig åt, än om en rasistisk partiledare blivit kallad bajskorv, men det är ju jag det.

Frågan handlar om att en partiledare påstår stt en svensk myndighet har skickat honom ett inbetalningskort för att han enligt myndigheten bett om att få byta namn till bajskorv.. i dessa tider med fake news bör inte påståenden som berör myndigheter lämnas outredda.
  • KillBill
    second test skrev 2018-02-10 17:02:44 följande:

Hur vet du det. Varför skulle ett random FL-nick veta detta bättre än Jimmie själv.

Alla vet att manuell hantering leder till misstag. Och vem som helst kan ha betalat in avgiften. Jag tror Jimiie talar sanning och jag tror att du ljuger. Precis som du ljög om nationalekonomerna som inte ens verkar finnas.

Jag ljuger inte, jag referar bara till vad Jimmie säger om skatteverket och till information från skatteverket. Har det blivit fel så är det väl bra att det kommer fram. Idag kan du läsa hundratals inlägg på Facebook om Åkesson och om RSV. Media blr bringa klarhet i vad som hänt eller inte hänt.
  • KillBill
    mr babelino skrev 2018-02-10 19:26:31 följande:

Varför kan du inte förlika dig med tanken på Jimmie fått en räkning i brevlådan? Vem som helst kan posta et brev vettu.

Därför att det är helt absurt om svenska myndigheter kan användas som redskap för att förnedra, trackassera och kränka människor.

Under kvällen har det kommit information om att det kan ha gått till på det sätt som Jimmie säger. Är det så att jag har spridit felaktig information / fake news så ber jag förbehållslöst om ursäkt för detta.
  • KillBill
    herr lustig skrev 2018-02-10 21:22:54 följande:

När ska du inse att extremvänstern och extremhögern är precis vad de anklagar varandra för att vara. Sluta för bövelen lyssna på extremvänster. Idka källkritik.

Faktum är att den som uppmärksammade mig på det hela är Patrik Oksanen och han är väl liberal eller centerpartist om jag har förstått saken rätt. Däremot håller jag med om vikten av att kolla källor. Under dagen har det funnits allt för många på sociala medier och på olika forum som har varit tvärsäkra kring hur det ligger till. Tyvärr var jag en av dem.
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-03-15 15:44:17 följande:

Ny rapport från BRÅ om områdena som inte får kallas no-go-zoner:

www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2018-03-15-boende-i-utsatta-omraden-anpassar-sig-efter-kriminella.html

Boende i utsatta områden anpassar sig efter kriminella

Majoriteten av kvinnorna i socialt utsatta områden uppger att de är otrygga, vilket är nära dubbelt så många jämfört med kvinnor i andra urbana områden. Även män i socialt utsatta områden är mer otrygga, jämfört med män i andra urbana områden.

- Det är männen som är mest synliga i offentliga miljöer i de utsatta områdena. Kvinnorna är ofta frånvarande i det offentliga rummet, och berättar att de ibland utsätts för trakasserier när de vistas ute, säger Johanna Skinnari, projektledare på Brå.

Intressant rapport!

Andelen otrygga i socialt utsatta områden har ökat med 0,2 % under åren 2012?2017 jämfört med åren 2006?2011 (andelen är i princip oförändrad). Trots att andelen otrygga i princip är oförändrad bland de svarande i socialt utsatta områden, har andelen som anger oro över att själv utsättas för våldsbrott minskat.

38,7 % av befolkningen i socialt utsatta områden är otrygga (drygt 60 % av befolkningen i socialt utsatta områden är alltså trygga).

Förtroendet för polisen har ökat mer i socialt utsatta områden än i övriga samhället

Förtroendet för domstolar har ökat mer i socialt utsatta områden än i övriga samhället

Oron för brottslighet har minskat mer i socialt utsatta områden än i övriga samhället

Andelen som oroar sig över att utsättas för våldsbrott har minskat mer bland boende i socialt utsatta områden än i övriga samhället

Tycker du att undersökningsresultatet tyder på att "no go zoner" är en ett bra namn på dessa områden? Det tycket inte jag.

• KillBill
    nattuw skrev 2018-03-16 21:37:45 följande:
    Problemområden (vad man nu vill kalla dem) togs upp på nyheterna och där konstaterades det att de som bodde i områden som inte får kallas no go zoner hade anpassat sig efter buset. Ickebusarna kände sig tryggare eftersom de lärt sig gå omvägar runt vissa områden och undvek att vistas ute.

Vilket antagligen är en lösning de får leva med eftersom det viktigaste inte är att ta människors oro på allvar utan att plocka billiga poäng på att förstärka eller förringa den.
    Vad är syftet med att marginalisera alla de hundratusentals människor som bor i socialt utsatta områden genom att kalla deras bostadsområden för "No Go Zoner"?  Jag tycker att det är djupt föraktfullt. 
  • KillBill
    nattuw skrev 2018-03-17 13:18:03 följande:
    Det är inte vad man kallar ett visst område som avgör om människorna som bor där blir marginaliserad utan vad som gör dem marginaliserade är oviljan att se de som marginaliserats.

Det är bättre att områdena kallas för no go zoner så att det skapas ett tryck på politiker att göra något åt saken än att det hela sopas under mattan för att det riskerar att skada bilden av Sverige.

Det som är djup föraktfullt är att sopa problem under mattan bara för att de riskerat att gynna en politiskt motståndare.

Du slåss mot väderkvarnar och självklart marginaliserar du människor genom att havda att de bor i "no go zoner".

Varför tycker du att man ska använda ett högerextremt språkbruk som används för att beskriva områden som är utom kontroll för staten med dess myndigheter? Av BRÅ rapporten framgår att förtroende för polis och domstolsväsende ökar bland befolkningen i socialt utsatta områden och att oron för att utsättas för ett brått och våldsbrott minskar d.v.s. rapporten pekar på att "no go zoner" är en felaktig beskrivning av dessa områden.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna