Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Anton Chigurh skrev 2019-04-28 11:24:04 följande:
    Ja... SD har ALDRIG varit så passé som vad dom är nu.

Värsta motvinden någonsin och EU valet ser ut att gå käpprätt åt helvete.

SNACKA om att vara ute för gott. Centern och Liberalerna måste jubla. Dom har ju verkligen lyckats. Ja, å Löfven/Sjösted torde fira dom med. SD har förpassats(stavning!) ut i kylan som aldrig förr.

Bänkats.

Noll inflytande. Inte igår. Inte idag. Och definitivt inte imorgon...
    Padirac skrev 2019-04-28 12:10:17 följande:
    SD och deras gelikar hade stort inflytande under en period i det förra århundradet, under 50-80-talet levde de under ytan för att sent 80-tal komma fram från stenarna de gömt sig under.

I rikspolitiken är SD bänkade, i skåneland har de stort i flytande på kommunal nivå.

Inom EU är de i osnyggt sällskap. I Danmark ville tidigare inte DF ha med dem att göra, men ändrade sig. Iofs har DF nu tagit emot le penns nationella samling, så det är inte SD som tvättat sig, DF har tydligen sänkt sig ner i smutsen.

Vilka kommer SD att samla sig med inom EU, de andra rasisterna?

KD:s resa till landet HP-sås är knappast en turistresa utan snarare en permanent avflytt till högerpopulismens land där man går till storms mot helgskinkor som marknadsförs av PK-Ica  som en skymf mot svenska kristna traditioner och där folket i förorten behöver impregneras med kristen värdegrund.

Jag tror inte att det dröjer särskilt länge innan KD med HP-sås inneburit att SD och resterna av M reducerats till Ebba Busch Thors bihang.

Frågan hur stort inflytande SD kommer att få är obsolet, frågan är snarare hur stort inflytande KD med bihang kan komma att få.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-04-28 11:24:04 följande:
    Ja... SD har ALDRIG varit så passé som vad dom är nu.

Värsta motvinden någonsin och EU valet ser ut att gå käpprätt åt helvete.

SNACKA om att vara ute för gott. Centern och Liberalerna måste jubla. Dom har ju verkligen lyckats. Ja, å Löfven/Sjösted torde fira dom med. SD har förpassats(stavning!) ut i kylan som aldrig förr.

Bänkats.

Noll inflytande. Inte igår. Inte idag. Och definitivt inte imorgon...
    Padirac skrev 2019-04-28 12:10:17 följande:
    SD och deras gelikar hade stort inflytande under en period i det förra århundradet, under 50-80-talet levde de under ytan för att sent 80-tal komma fram från stenarna de gömt sig under.

I rikspolitiken är SD bänkade, i skåneland har de stort i flytande på kommunal nivå.

Inom EU är de i osnyggt sällskap. I Danmark ville tidigare inte DF ha med dem att göra, men ändrade sig. Iofs har DF nu tagit emot le penns nationella samling, så det är inte SD som tvättat sig, DF har tydligen sänkt sig ner i smutsen.

Vilka kommer SD att samla sig med inom EU, de andra rasisterna?

KD:s resa till landet HP-sås är knappast en turistresa utan snarare en permanent avflytt till högerpopulismens land där man går till storms mot helgskinkor som marknadsförs av PK-Ica  som en skymf mot svenska kristna traditioner och där folket i förorten behöver impregneras med kristen värdegrund.

Jag tror inte att det dröjer särskilt länge innan KD med HP-sås inneburit att SD och resterna av M reducerats till Ebba Busch Thors bihang.

Frågan hur stort inflytande SD kommer att få är obsolet, frågan är snarare hur stort inflytande KD med bihang kan komma att få.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-04-29 08:59:43 följande:

Såååå, mina hens....är SD passé!

Har SD mer, eller mindre, inflytande om 1,2...4 år. Jämfört med för....8 år sen?

Erat skitsnack och evinnerliga smetande är så kontraproduktivt så ni anar inte.

Måste till jobbet så det blir inte mer än såhär.

Det är gulligt att du börjat öva på engelska.

Själv är jag inte mycket för kyckling eller hens  - alldeles för mycket anaboler och annat skit man petar i dem för att få dem att växa.

Lycka till med arbetsuppgifternaSolig
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-05-05 00:27:30 följande:

Senaste nytt:

www.expressen.se/kvallsposten/tonarskille-ranades-av-jamnarig/

Publicerad 4 maj 2019 kl 22.44

Tonårskille rånades av jämnårig

Vid 21-tiden på lördagskvällen blev en kille i de övre tonåren hotad med kniv och rånad på sin telefon och sina pengar på en parkering vid Fosievägen.

www.expressen.se/kvallsposten/minderarig-pojke-ranades-av-sex-andra/

Publicerad 4 maj 2019 kl 23.11

Minderårig pojke rånades av sex andra

En pojke som inte fyllt 15 rånades på lördagskvällen av sex andra pojkar i åldern mellan tio och 15 år på Gullvik i Malmö. De hotade honom med kniv.

www.expressen.se/kvallsposten/tonarskille-knivskuren-vid-ranforsok/

Publicerad 5 maj 2019 kl 00.03

Tonårskille knivskuren vid rånförsök

En pojke i övre tonåren blev vid 23-tiden på lördagskvällen hotad och skuren med kniv av en jämnårig pojke vid Citadellet i Landskrona.

Ett problem med Domedagspostens bild av Sverige är att stora delar av dess läsekrets saknar vilja eller förmåga att sätta budskapet i ett sammanhang vilket närmast handikappar dem i kontakterna med andra än unergångsprofeter.

Det är ju synd om människor som upplever att inbördeskriget är nära, eller att Sverige är på väg att förvandlas till Swerabia eller att man inte kan gå utanför dörren utan att bli rånad, våldtagen eller skjuten.

Jag tycker att ansvaret vilar tungt över Domedagsposten mot bakgrund av att dess läsekrets är så klent utrustad å huvudets vägnar.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-05-05 13:25:21 följande:
    Tre inlägg ovan: "Det är mycket liten risk att det händer".

Ja, säg det till de som drabbas.

Löjligt att dra så stora växlar, det är mycket liten risk att det händer. OK, nu hände det er ändå men man måste se den stora bilden!

Så enkelt att ha den attityden till de som drabbas, eller bor där det sker. Sedan drabbas man själv ...
    Nja, snarare handlar det väl om att såväl se till det enskilda som till det generell.

Problemet är att Domedagsnytt väljer enskilda händelser för att få dem att framstå som generella.

Visserligen har väl knappast de flesta av Domedagsnytts skribenter tillräckligt med förstånd för att förstå skillnaden - men de som orkestrerar domedagsinsändarnas skriverier lär ju ha det och de borde ju egentligen skämmas.

Men man får väl vara glad att det bara är de som vill kasta skit på invandrarna som håller igång - tänk dig om det var samma gapskrikande om att bilolyckor, en hel liten sekt som inte gjorde annat än postade länkar till notiser om bilolyckor och skränade värre än värst om någon knystade om att det trots allt är ganska liten risk att drabbas av en bilolyckaSkrattande
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-05-05 19:25:07 följande:

Och det är ju noll, absolut noll, skillnad på handgranater och.....bilar.

Hm, det påminner om gossen som på allvar menade att summan av en addition blir olika om det är tre päron som ska lägags till tre päron eller om det är äpplen det handlar om.

Allt medan läraren förtvivlad försöker förklara att resultatet blir sex oavsettSkrattande
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-05-05 19:25:54 följande:

Nu riskerar dock inlägget ovan bli raderat eftersom det är nåt in i HELVETE lättkränkta individer närvarande i tråden...

Hehe...

Ja, det där är synnerligen märkligt, så gott som alla som skriver på samhällsforumen får säkert inlägg borttagna - men det verkar endast vara SD-vurmare som är så lättkränkta att de skriker ut om detta på forumet.

En slags nedärvd kulturell essens, månne?

Hoppas att du får en fin söndagskväll och lycka till med dina arbetsuppgifter i morgonSolig
  • FDFMGA
    Erik den gode skrev 2019-05-05 21:24:11 följande:
    Jag tror de flesta känner någon som varit med om en bilolycka. Om utvecklingen fortsätter kommer inom några år de flesta att ha bevittnat en skjutning och en hel fel bevittnat en explosion.
    Men vad betyder en bilolycka i jämförelse med den oerhörda skymf vissa av forumets känslodallriga själar upplever när de fått ett inlägg raderat 

Inte mer än en flugskit i ett universum uppbyggt av lättkränkt materiaSolig
  • FDFMGA
    Erik den gode skrev 2019-05-05 21:45:13 följande:
    Det var det allra värsta, och dessa element väljer du att umgås med på en söndagkväll. Söker du beundran för lustigheterna ? ok lustigkurre
    Nja, jag ser det inte som att jag umgås med personer jag citerar här på FL, lite större krav har jag nog på vad jag menar med umgänge.

Men diu har en poäng. Det kanske är vanligt med din syn på umgänge bland vurmare - då förstår jag lite bättre varför så många vurmare tror sig veta personliga saker om andra. De har ju umgåtts med dem, gudbevarsTomte
  • FDFMGA
    Erik den gode skrev 2019-05-05 21:59:48 följande:
    Var det nåt du ville {#emotions_dlg.flower}
    Nja, inte precis.

jag har ju redan påpekat att man kanske inte ska bli förkrossad om man får ett inlägg här på FL borttaget medan vurmarna kan rasa om censur värre än i Nordkorea.

Jag tycker man är onödigt kinkig då, men jag har förstått att somliga tar FL på näst största möjliga allvar, ja, efter den egna självbilden förstås  

Tycker inte du som jag - att vurmandet för SD-samarbete är en smula introvert och navelskådande?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna