Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Padirac skrev 2019-02-10 21:56:58 följande:
    Jag tror säkert att rikspolischefen har en bild som ör både mer nyanserad och med större uppbackning för sina uttalanden är du har med dina uttalanden som du vägrar redovisa grunderna för.

Som vanligt gäller det att hålla fler än en tanke samtidigt i huvudet och det gäller att inte tro att enskilda brottstyper eller enskilda brott som ökar gör att alla brott ökar.

Statistisk visar att antalet rån och personrån 2018 är ganska lika som de varit de senaste 20 åren. Så påståenden om vad som ligger bakom rånen behöver man vara försiktig med och inte dra några enkla och förhastade slutsatser

www.bra.se/download/18.1ff479c3135e8540b2980008076/1371914737516/6+R%C3%A5n.pdf

www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/ran.html

En intervju med en av stockholmspolisens analytiker. Han säger väl ungefär detsamma som du gjort i den här tråden - så det kan bli något för trådens vurmare att skjuta skarpt påSkrattande

www.dn.se/nyheter/sverige/kriminolog-vi-kan-ha-sett-kulmen-pa-vapenvaldet/
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-02-17 13:54:50 följande:
    ja, undergångsprofeterna tror kanske att kvällstidningarnas kriminaljournalistik är hela sanningen. De lär inte skjuta skarpt mot stockholmpolisens analytiker, de har inte nog på fötterna för det  - det är lättare att ge sig på de som för fram den fakta analytikern presenterar istället.
    Hm, jag tror man ska tolka vurmarna utifrån deras uppfattning att det måste bli värre innan det blir bättre - att först då kommer svenska folket att resa sig som en man och krossa demokraturen.

Vad är väl statistik värd jämfört med en vurmare vilse i Akalla.

Själv lyckades jag köra vilse när gps:en inte funkade och hamnade i en förort som vurmarna brukar samla exempel från. Jag gick ur bilen, gick fram till en person med tydlig bakgrund långt från Bullerbyn.
    Jag sa: "Hej, var är jag?"
    Han tittade lite misstänksamt på mig innan han började skratta och gav mig svar på var jag var och sen hur jag skulle köra för att komma dit jag var på väg.

Så kan det gå Glad
  • FDFMGA
    gurknisse skrev 2019-02-17 17:22:35 följande:
    Politikerna har byggt ett väldigt hatiskt samhälle och du är en uppenbar del av detta hat.
    Nej, inte alls.

Däremot kan Nickfabriken vara rätt obehaglig när hen får sina värsta tuppjuck.

Det vore mig främmande att hata Nickfabriken - medlidande i kombination med löje och förakt kan jag känna inför en tuting som ägnat åratal av sitt liv till att oavlönat massproducera nick på nätet.

Hen är ju på tok för klen ovan axlarna för att ens kunna få en lönebidragsanställning på en rysk trollfabrikSkrattande
  • FDFMGA
    gurknisse skrev 2019-02-17 18:43:38 följande:
    Tycker nästan lite synd om dig din stackare. Nog för att jag skapat lika många nick som du sett till att stänga ner. Men "åratal"? Hade du IG i matte eller?

Det tar c:a 20 sekunder att skapa ett nick och totalt sett spederar du mycket mer tid på forumet än jag gör. Den stora skillnaden kanske är att du är avlönad.

Jag råkar ju veta att ytterst få har mer avancerade arbetsuppgifter än jag har, saker som ligger skyhögt över din fattningsförmåga.
    Det var som tusan - du har fått jobb som skyltdocka. Gratulerar!

Indirekt är det ju din funktion på FL också, där du demonstrerar hur martyrskapets enfald kan te sig i en narcissistisk tidsepok.

Du skapar en handfull nick om dagen på FLoch har så gjort i åratal och inte desto mindre gråter du ständigt ut om hur förföljd du är här.

Det är nog möjligt att till och med en vanlig skyltdocka skulle ha bättre känsla för kausalitet än duGlad
  • FDFMGA
    skräpnicket skrev 2019-02-17 21:01:41 följande:
    Börjar undra om denna beskrivning passar in på dig. Idiot - föråldrat uttryck för en person som är oförmögen att begripa eller lära något (fåne, sinnesslö, förståndssvag, ärkedum, kretin).

Jag skapar ett nick varje gång jag loggar in eftersom jag oftast glömt mitt lösenord. Det tar bara c:a 20 sekunder med för uppgiften adekvata hjälpmedel, men jag överväger att autmatisera det hela så jag kan ha ett nytt nick för varje inlägg. Vad tror du om det. Jag har även erbjudit mig att sluta skriva här men du har inte nappat på det erbjudandet så jag utgår från att du vill att jag fortsätter.

Har absolut inte frekventerat detta skräpforum i åratal och kommer försvinna inom kort. Så du kan sluta oja dig över att det är jobbigt att radera konton för det är väldigt enkelt att skapa nya.
    Lycka till i skyltfönstret med arbetet där!

Ja, jag gillar din gnälligt bortskämda attityd och uppskattar dina resonemang och dina utbrottGlad

Nu tror jag iofs inte att du är helt representativ för SD-vurmaren i gemen - men inte desto mindre bjuder du på ett skyltfönsgter av de nedärvda essenser som präglar SD-vurmarkulturenSkrattande
  • FDFMGA
    knakwurst skrev 2019-02-17 22:35:25 följande:
    Den som sa det hen var det är väl ett gammalt ordspråk. Allt du tvärsäkert uttrycker reflekterar troligen ditt eget önsketänkande. Det är inte osannolikt att det är ganska synd om dig och att du söker tröst i att lyfta över dina egna misslyckanden på någon annan.

Om det är så att du mår dåligt så erbjuder jag dig att sluta skriva här omedelbart. Jag vill ju inte roa mig på ett psykiskt vraks bekostnad.
    Det var ett erbjudande som stämmer väldigt väl med min uppfattning att hen som jobbar som skyltdocka inte är representativ för skyltdockor i allmänhet.

De brukar inte ha problem med impulskontrollen - men okej, man kan ju vända på allt - även de andra skyltdockorna saknar impulskontroll.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-02-23 08:49:23 följande:
    Det fäller sällan i god jord att förringa och håna folks rädslor.
    Men att ställa dem i relation till något annat är sällan fel.

Till exempel mår oftast min flygrädda faster bra av att få höra hur stor risken är för att hon ska råka ut för en flygolycka.

Folieparabolhögern däremot - den skulle väl mata henna med bilder på flygkatastrofer, det tror jag bara skulle förvärra hennes rädslor.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-02-23 09:47:27 följande:

Det är mer än ett förmodande. Jag upplever att det är något som sker hela tiden och något som ökar.  I kölvattnet av detta så ökar extremistiska strömningar i samhället och i extremismen finns det verkliga hotet mot vårt samhälle. 

Javisst, det är klart att man kan tycka synd om dem som halkat iväg så långt att de upplever Padiracs sammansatta bild som ett hån mot dem som drabbats av gängkriminalitet eller begränsar sina liv av rädsla för det hot gängkriminaliteten utgör.

Men samtidigt kan man undra vad det kan finnas för motiv att försöka förlöjliga de som invänder mot propagandans endimensionella bild av Sverige.

Det måste bli värre innan de kan bli bättre, innan svensken reser sig som en man och står upp för det svenskas bevarande är en central tes inom nyhögern.

Det är mot den bakgrunden man ska se nyhögerns eviga rabblande av exempel och nyhögerns reaktioner på de som invänder mot exempelsamlandet och påpekar att man inte kan skapa en omvärldsbild utifrån självvalda exempel som ska styrka den egna tesen.

Och det är väl också därför nyhögern alltid reagerar med sådan ilska på undersökningar som visar att Sverige på det hela taget är ett välmående land.

Alltså - om det måste bli värre innan det kan bli bättre så kan man väl få hjälpa till med att välja exempel på hur jävligt det redan är.

typTomte
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-02-23 16:02:23 följande:

www.sydsvenskan.se/2019-02-23/ups-levererar-inte-paket-till-rosengard-risk-for-att

UPS levererar inte paket till Rosengård: "Risk för att utsättas för rån"

Malmöbon Marco Padoan beställde visitkort som skulle levereras till dörren av UPS, ett av världens största paketdistributionsföretag. Men paketet dök inte upp. UPS har stoppat hemleveranser till Rosengård efter att chaufförer attackerats.

Det var två månader sedan som företaget beslutade sig för att stoppa hemkörningen av paket på Rosengård.

Det var tråkigt om du råkar bo i Rosengård och anlitat UPS.

Själv bor och jobbar jag i centrala Stockholm och brukar undvika att anlita Postnord i jobbet eller privat eftersom de inte levererar paketen.

Tröttsamt att få meddelanden om att paketet finns att hämta vid Klarabergsviadukten trots att man beställt leverans till dörren och det funnits folk hemma eller på kontoret under den tid Postnord påstår att de försökte leverera utan att lyckas etablera kontakt.

Men Sverige är inte perfekt i alla avseeenden - vi har ju Postnord.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-03-01 10:16:01 följande:

Omvärlden delar inte Sverigebild med statsministern i alla fall:

www.expressen.se/dinapengar/varning-kronan-riskerar-att-rasa-till-krisniva/

"Sverigechefen för Nordea markets, Kristin Magnusson Bernard, utesluter inte att kronan faller till finanskrisens nivåer. 
    - Nu finns det ingen som har en positiv vy på kronan oavsett var de kommer ifrån ..."

"Hon har nyligen undersökt hur kronan hade utvecklats i år, och kom fram till att bara Haiti, Jamaica och Gambias valutor hade gått sämre av de över 140 valutor som handlas mot euron ..."

Bättre än Haiti?! Alltid något!

Mm, kronan började dyka 2012, på saliga alliansens tid och har inte legat så lågt i förhållande till andra valutor sedan 2010, då finansministern hette Anders Borg.

Enligt somliga är detta pappa Såsses fel - enligt andra är kronans låga värde idag främst en konsekvens av Riksbankens minusräntepolitik.

Riksbanken ska ju stå fri från politiska påtryckningar men måhända att såssarna har en hållhake på Ingves så att det var därför han vägrade höja reporäntan förrän lågkonjunkturen börjar anasSkrattande
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna