Padirac skrev 2018-12-02 22:23:18 följande:
Det är sant som du säger, Sverige ar aldrig varit tryggare för 'vanligt folk' än det är idag.
De pizzeriaskjutningar som gjorts i en mellansvensk stad har inte varit förlupna kulor utan med personer direkt inblandade i ekonomiska oenigheter angående droger.
Vi kommer snart att får höra om det var en galning som gjorde pizzeriaskjutningen i Malmö idag eller om det var en uppgörelse inom kriminella kretsar. Jag kände en 'galning' i Malmö som redan på 80/90-talet stod i mörkret utanför 'sin väns' kök med en laddad revolver och skulle sätta en kula i 'vännen' för en upplevd oförrätt - det hela slutade då i att några kulor sattes i motorhuven på 'vännens' bil istället då avtryckarfingret inte funkade då pistolen var riktad in i köket.
Det som hänt nu är att det som var undantag i kriminella kretsar då är vardag bland småkriminella och unga kriminella.
Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag.
Säg det till de boende och restauranggäster som hamnade mitt i en skottlossning i parken i söndags eftermiddag. Den ägde rum intill en skola och en lekpark.
Och detta är bara ett av gårdagens exempel.
Kriminella skjuter numer vilt omkring sig och kulorna flyger. Mitt bland vanligt folk, deras bostäder och restauranger och du försöker sprida uppfattningen ätt det är ingen fara om man inte själv är kriminell.
Varför?