Inlägg från: Anonym (Sömmerska) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sömmerska)

Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?

Lindex kläder är hur bra som helst. Vissa av H&M:s oxå. Jag jobbar med sömnad/textil och känner/ser skillnad på kvalitet och det är inte nåt direkt "fel" på De flesta av dessa kedjors kläder. H&m är aningen sämre på de billigare basplaggen men eftersom tex bebiskläder bara används ett par ggr per plagg så gör inte detta så mycket. Lindex har flera plagg som jag blivit väldigt positivt överraskad av. KappAhl är väldigt bra faktiskt, speciellt med tanke på priset. Har aldrig sett barn som ser "trashiga" ut, så länge kläderna är hela och rena. Något som jag och många andra däremot reagerar negativt på är just för "bra" klädda barn. Dvs barn i märkeskläder, klädda som små vuxna och som någon sorts accessoar som knappt får leka för att denne har en kritvit (?) märkesjacka på sig och mamman skriker "smutsa inte ner jackan"..

• Anonym (Sömmerska)
    Anonym (mode) skrev 2015-12-05 16:50:40 följande:

Jag håller inte med. Jag jobbar själv inom mode och tycker att det är en enorm skillnad på tygen, hur de är vävda, på trycken osv.

Skulle aldrig klä mina barn i kläder som inte var lekvänliga, men det är tråkigt att du tycker att barn ser ut som små vuxna bara för att de inte har blaffiga Elsa-tryck över hela sig..

Fast nu skriver du saker jag inte har sagt. Jag menar barn som ser ut som små vuxna, dvs inte det minsta lekvänliga kläder. Små tajta jeans och skinnjackor på barn som kryper osv!?

Sen skrev jag att de flesta plagg är bra, inte alla. Tro mig, jag vet om trådtäthet osv och kvalitet på tryck eftersom jag jobbar med sådant själv. De flesta kläder är väldigt bra, speciellt kontra priset. Ett plagg blir inte urtvättat eller tryck blaffiga så få ggr de används.. På aningen större barn måste man vara mer kräsen eftersom de använder plaggen längre. Men barn som är klädda i hela och rena kläder som inte är slitna ser inte trashiga ut bara för att plaggen inte var dyra. Sen behöver det inte vara mode heller, det är barn och de ska få välja själv och leka fritt.
Svar på tråden Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?