Inlägg från: Anonym (Försiktig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försiktig)

Hur länge ska vi dejta?

Jag tyckte att det var svårt att veta när dejtandet slutade och man var ett par...men efter sådär 1,5 månad kändes det som att det var så och min man skrev nåt meddelande om det, att han typ tyckte att vi var ett par nu. Haha...

Men därifrån till att träffa varandras barn är för mig ett stort steg. Vi väntade tills barnen själva ville träffa den andre. Och vi väntade med att berätta för barnen att vi träffat nån ny, jag ville inte göra det förrän det kändes mer etablerat eller hur man ska säga. Så, jag berättade för mitt barn efter ca 6 månader och sådär 1,5 månad efter det var han redo att träffa min man.

Jag tror det är smart att vänta tills barnen själva uttrycker att de vill träffa den nya partnern för då blir det positivt möte.

Barnen har ännu inte träffat varandra. Mitt barn träffade min nye man rätt nyligen.

• Anonym (Försiktig)
    Stolt Farsa skrev 2015-12-04 22:23:37 följande:
    Ok, Våra barn är ganska små fortfarande, 3 och 4 år.
    Ja med små barn måste man ju tänka mer åt dem så att säga. Då är det ännu viktigare att man inte blandar in dem innan man är säker på att förhållandet är seriöst förstås.
    Vi har tonårsbarn så de har en annan förståelse kring kärlek osv men är också väldigt känsliga när det gäller förhållanden.
Svar på tråden Hur länge ska vi dejta?