Hur länge ska vi dejta?
Jag dejtar en tjej just nu. Vi har träffats sex gånger nu under ca en månads tid. Vi ska snart träffas igen.
Jag tycker om henne. Hon är ute efter ett seriöst förhållande, hon är rak och det är inget spel för galleriet. Jag är ute efter samma sak. Vi har båda varsit barn sen tidigare. Hon har tidigare berättat att hon har lite svårt att lita på folk p.g.a. att hennes förra pojkvän inte var så tillförlitlig. Jag förstår det.
Frågan är nu hur länge vi ska dejta innan vi eventuellt ska se oss som ett par eller att någon av oss helt enkelt inte vill fortsätta längre, det kan ju förstås också hända. Vi har inte träffat varandras barn ännu då vi inte känt oss riktigt redo för det.
Jag känner att om hon vill försöka så skulle jag gå med på det. Skulle hon inte vilja fortsätta skulle jag tycka att det vore lite tråkigt men självklart skulle jag komma över det.
Förr eller senare kommer jag ställa frågan till henne. Den kommer att baseras på ifall hon vill ta det här till en högre nivå. Kanske inte att vi flyttar ihop det första vi gör men att vi erkänner oss som ett par för släkt, vänner och att vi låter barnen träffas. Det kan ju vara så att hon hinner ställa den före mig och då blir det ju ganska lätt. Men gör hon inte det så kommer jag självklart att göra det. Frågan är bara när? Vad tycker ni? Hur länge hade ni orkat vänta ?
Tack för tankar och synpunkter.