Inlägg från: Anonym (562) |Visa alla inlägg
  • Anonym (562)

Hur länge ska vi dejta?

Anonym (Nina) skrev 2015-12-04 21:42:42 följande:

Jag fattar ärligt talat inte frågan. Om man har setts 6 ggr och har en 7:e inbokad på EN månad, då är man väl i princip redan ett par under rådande premisser?

Det är ju olika för alla. Jag tycker inte man är ett par förrän man faktiskt diskuterat det med varandra. Det är inte som när man var tonåring och var ihop så fort man hade hånglat. För min del vill jag inte bli ihop med någon förrän jag vet att det är en kille jag kan leva ihop med.

Det känner man väl när det är dags att prata om TS. Men en vettig gräns kan väl vara ca 2 månader?

• Anonym (562)

Tycker precis tvärtom, att ju äldre man blir desto viktigare är det att man är ihop med rätt person, att det ska hålla för evigt. Inte byta hela tiden som "fjortisar" gör. Därför är det bättre att bara dejta och känns det inte rätt slutar man ses. Annars kan det ju bli att man tex byter status på fb och berättar för familjen för fort, och allt blir pannkaka. Hur seriös känns man om man byter kille var 3e månad bara för att man blir ihop automatiskt så fort man dejtar? Känns lite amerikanskt att tänka "pojkvän" så fort man gått på några dejter.

Svar på tråden Hur länge ska vi dejta?