Inlägg från: annasv1980 |Visa alla inlägg
  • annasv1980

Vilken ersättning

Min son har fått vanlig baby semp sedan födseln och har inte haft några ovanliga magproblem. Inte mycket gaser alls och han har aldrig varit hård i magen. Han är nu 4 månader. Jag ger honom även Sempers magdroppar dagligen.

• annasv1980

Jag har aldrig haft problem att tillreda baby semp. Så länge man gör det medan det kokade vattnet fortfarande är varmt. Gjorde alltid några flaskor i taget som fick svalna i kylskåpet och sedan värmdes upp till dricktemp i micron. Jättesmidigt. Nu äter han bara 5 ggr/dag så förbereder bara en flaska i taget.

• annasv1980

Prata med BVC också. De kan säkert ge bra råd. Det är jättesvårt att veta hur mycket man ska ge. Min son skulle kunna äta hur mycket och ofta som helst men han är redan jätteknubbig. Man får inte tolka minsta gnäll som hunger när man ger ersättning utan försöka avleda med napp och lek etc. Annars blir bebisen en boll. Jag tycker det är riktigt kämpigt ibland.

• annasv1980

Min son har alltid ätit var tredje timme, ibland oftare. Tyvärr. Han äter nu bara fem mål om dagen vid fyra mån men det är 2,5-3 h mellan fortf. Han klarar tolv timmar utan mat på natten.

Svar på tråden Vilken ersättning