• Tom Araya

Immigration/invandring/flyktingar - varför?

För mig är inte frågan OM vi ska ha invandring eller ta emot flyktingar, utan HUR och HUR MÅNGA vi klarar samt att man måste vara uppriktig med de problem och utmaningar som följer och ha konkreta idéer om hur man löser dem.

Jag är så less på folk och politiker som förespråkar/stödjer/beslutar om att ta emot en massa folk från andra länder och när problemen kommer så är det...

Om man istället tog ansvaret för det man beslutar så hade det inte sett ut som det gör.

• Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-03-04 19:43:22 följande:

Räknar du det som att bli "utslängd" om man aldrig flyttat in?

Nu förstår jag inte vad du menar.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-03-04 19:48:40 följande:
    Nu förstår jag inte vad du menar.
    Det var ju svar på ditt inlägg om att flyktingarna "slängs ut" om familjen som bodde där fick bo kvar.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-03-04 19:56:20 följande:

Det var ju svar på ditt inlägg om att flyktingarna "slängs ut" om familjen som bodde där fick bo kvar.

Vad menar du med aldrig flyttat in?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2018-03-04 21:09:33 följande:
    Vad menar du med aldrig flyttat in?
    Om familjen i fallet jag länkade en artikel om fick bo kvar så har ju ingen annan familj flyttat in, eller hur!?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2018-03-04 19:42:16 följande:
    Det vore ju en intressant nyhet att läsa om (även om ärendet är två år gammalt)...
    Mest en gissning från min sida.

Om du googlar på mannens namn får du rätt många träfffar på händelserna 2016, bland annat en i Mitt I Lidingö där han står utanför huset tillsammans med sina pojkar. Söker du upp honom i nutid så är han skriven och tycks bo i samma hus.

Ja, det är märkligt i och med att det handlar om ett hus som kommunen åtminstone fram till 2016 hyrde ut som korttidsboende.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • HelaGotland
    KillBill skrev 2018-03-04 19:00:14 följande:
    Tydligen så är det tvärt om idag och nu slänger Lidingö ut flyktingar från lägenheter där de har bott. www.dn.se/sthlm/over-tusen-nyanlanda-kan-forl.../

Än sen? Tyresö slänger ut alla sjuka gamla från ett populärt äldreboende som nu ingen vet var de ska ta vägen. Stället ska bli migrantboende. Pendeln svänger åt båda hållen.
  • HelaGotland
    Tom Araya skrev 2018-03-04 19:47:00 följande:
    Oj, flyktingar blir av med sina bostäder de blivit försedda med, efter att etableringstiden gått ut. Vilken reaktion blir det när detsamma händer en icke-flykting (svensk eller tidigare invandrad)?

Sant, glömde nästan det. Etableringstiden är spikad till 2 år. Så det är inte synd om dom. Det är synd om Sveriges idiotiska signalpolitik som gjort att vi låtit fler komma än vi kan hjälpa.
  • KillBill
    HelaGotland skrev 2018-03-04 22:01:14 följande:

Än sen? Tyresö slänger ut alla sjuka gamla från ett populärt äldreboende som nu ingen vet var de ska ta vägen. Stället ska bli migrantboende. Pendeln svänger åt båda hållen.

Skärp dig! Sitt inte här och hitta på. Tyresö ersätter kommunala äldreboenden med nya privata äldreboenden. Ingen äldre människa blir utan boende.
  • HelaGotland
    KillBill skrev 2018-03-04 22:22:19 följande:
    Skärp dig! Sitt inte här och hitta på. Tyresö ersätter kommunala äldreboenden med nya privata äldreboenden. Ingen äldre människa blir utan boende.

Privata?... Det är ingen idé att diskutera med dig överhuvudtaget för du hittar på saker som jag inte har sagt
  • KillBill
    HelaGotland skrev 2018-03-04 22:46:48 följande:

Privata?... Det är ingen idé att diskutera med dig överhuvudtaget för du hittar på saker som jag inte har sagt

Du påstår att Tyresö slänger ut alla sjuka gamla från ett populärt äldreboende som nu ingen vet var de ska ta vägen. Det stämmer inte. Det äldreboende som du pratar om drivs av kommunen ersätts av ett nytt privat äldreboende. Alla äldre kommer erbjudas ett nytt boende.
Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?