sairda skrev 2015-12-03 20:56:29 följande:
jaha, hmm alltså det är typ lever och russin och sånt, det är en finsk maträtt, kommer inte ihåg vad det heter i sverige. korvkaka som inte ens innehåller korv är väl en variant som finns i sverige men det är inte exakt samma, antingen hatar man det eller så älskar man det, antar jag börja gilla det när jag blev äldre, tills 19 års ålder kunde jag inte ens lukta på det, nu är det nästan en favorit på julbordet, ( finns i affären i finland året om också men mammas egengjorda är helt klart bäst )
joo fast leverpastej har inte så mycket lever som man kan tro, leverlåda har mer, så jag är osäker, kanske borde ta det med bm på tisdag men jag glömmer så lätt mina frågor så tänkte fråga andras åsikter och hur andra gör här :)
Jaha, vad intressant! Då har jag lärt mig något nytt idag :)
Fråga du din BM, hon vet förhoppningsvis bättre. Annars är det säkert ingen fara att äta lite av den, även om det är mer lever än i leverpastej. Det är, som
sairda skrev, halten A-vitamin som inte är bra med lever, så äter du inte jättemycket så är det säkert ingen fara :) Men gör vad som känns bäst för dig, är du orolig så strunta i den just den här gången. Annars för det nog inte jättemycket att äta det en enstaka gång.