Inlägg från: IsDimma |Visa alla inlägg
  • IsDimma

Det här med begravningar

Gå inte om du inte känner för det. Men din mamma kanske vill att du går.?. Då kan man ju gå för hennes skull.
    Sen när det är dina föräldrars tur så är det inte alls säkert att du måste gå på begravningen. Vill dina föräldrar ha en begravning? Mina vill inte. Ingen av dom.

Och när min mormor och farmor begravdes så valde mina föräldrar och deras syskon att ha begravningen med bara barn och barnbarn. Annons i tidningen efteråt. Jag var med på båda men min bror var inte med på farmors begravning. Han hade iofs legitimt skäl eftersom han bara någon månad innan flyttat till USA.
    När min morfar begravdes valde mamma att åka helt själv, så även två av hennes syskon (plus en som inte har någon egen familj). Så av mina fyra kusiner var det bara två som var med. Det var också bara mammas ena syster som tog med sin man.
    När min bästa kompis dog och vi hade begravning för honom var den också väldigt liten. Närmsta vännerna, min familj, hans son. That's it. Allt som allt var vi typ 10 personer. Annonsen i tidningen efter att det var klart.

Svar på tråden Det här med begravningar