Inlägg från: Vinterliljan |Visa alla inlägg
  • Vinterliljan

Omöjligt att arbeta

Jag är gravid i vecka 9 med andra barnet. Jag mår konstant illa och är jättetrött (skulle kunna somna när som helst, var som helst) och detta gör att jag sjukskrivit mig ett antal dagar den senaste tiden.

Jag är ny på jobbet och det är bara så himla dumt att jag inte kan jobba. De på jobbet känner inte till att jag är gravid. Vill inte berätta innan vecka 13.

Jag är vikarie så är rätt utsatt. Finns många andra som lätt skulle kunna arbeta i mitt ställe. Så är man sjuk mycket så är jag rädd att man blir lätt utbytt.

Hur mår ni andra som är gravida? Har ni också varit hemma från jobbet?

• Svar på tråden Omöjligt att arbeta
  • Vinterliljan

Hur pass dåligt mår du om du är så illamående så att du blivit sjukskriven? Jag har svårt att tro att jag skulle "lyckas" med det. ???? Även om jag helst inte ens lämnar sängen om dagarna p g a illamående.

• Vinterliljan
    annieh897 skrev 2015-12-03 14:34:15 följande:
    Menar du mig? Var inte svårt att bli sjukskriven, jag berättade hur jag mådde (kämpar hela dagarna med att få i mig nåt ö h t, sen spyr jag upp allt på kvällen). Du behöver vila och fokusera på att ta hand om dig själv, sa doktorn och sjukskrev mig.
    Hej igen,

Var på VC idag och fick träffa en yngre kvinnlig läkare. När jag berättade för henne att jag kräktes 4-5 gånger om dagen och mådde konstant illa dag som natt och därmed inte kunde sova så svarade hon..

"Graviditet är ingen sjukdom. Lite krämpor får man räkna med"

Jag blev helt paff.

"Vill du gå vidare får du ta det med BVC"
  • Vinterliljan

Ja jag ska ju på min inskrivning imorgon onsdag så då kommer jag givetvis ta upp det med min BM men jag vart så himla besviken på läkaren igår som var så himla spydig och otrevlig, trots att hon var kvinna och mamma själv. Tack för er hjälp!

Svar på tråden Omöjligt att arbeta