Inlägg från: fantasy06 |Visa alla inlägg
  • fantasy06

På G?

Har bf på lördag 5 december. Vet inte om det är förvärkar eller riktiga värkar jag börjat få.

Är andra barnet men är 9 år sedan sist så jag har glömt :) känns som mensvärk nere i magen som kommer o går. När jag får en sammandragning, då magen blir alldeles hård, känner jag också av lättare mensvärk. Har haft sammandragningar länge men de har inte gjort ont.

Kan det vara så att det är på g?

Berätta gärna hur det varit för er ni som redan fått era underverk :)

• Svar på tråden På G?
  • fantasy06
    emelieen skrev 2015-12-03 01:41:58 följande:

Nu har jag inte fött än (BF 29/12) men en idé är att klocka? Jag får också som mensvärk vid sammandragningar och har haft det så några veckor, men det sker kanske en gång per dag här, eller tom varannan ibland :)

Spännande! Lycka till!

Ska kanske ta o göra det :) har haft flera stycken nu den senaste timmen. Det gör ju inte jätte ont. Helt överkomlig värk än så länge.

Tack
  • fantasy06
    Tonensu skrev 2015-12-03 02:30:18 följande:

Hur mår du annars? Är det som vanligt eller känner du dig mer trött tex?

Mår illa från o till. Borde vara trött men kan inte somna nu. Mår allmänt konstigt. Tryck neråt ibland också precis som man behöver gå på toa typ.

Verkar som det lugnat sig lite nu dock. Tycker det kan börja ta i istället :)
  • fantasy06
    godisvraket82 skrev 2015-12-03 14:04:22 följande:

Har bf den 22/12 med 3 barnet och har mer eller mindre kännts konstig i kroppen dem senaste 14 dagarna. Mensvärk molande värk, förvärkar, tryck neråt. Men inget som vill bryta ut.. Man vill liksom att det bara ska bryta ut istället för att hålla på.och smyga hela tiden.

Första barnet som kom då för 9 år sedan kom 3 dagar för tidigt utan minsta känning innan. Så fick ju upp hoppet i natt. Sov inte en blund förrän nu på dagen. Idag har jag knappt känt nåt alls. Antar det var retfulla förvärkar :/ men bf i övermorrn ju.
  • fantasy06
    Tonensu skrev 2015-12-08 01:49:25 följande:

Hur går det för dig?

Det går inte alls. Är på bf+3 idag o har inga direkta känningar. Kommer lite mensvärk från o till o tryck neråt. Hon kommer väl när hon kommer i guess. Men är rätt less på det nu.
  • fantasy06

[quote=76094203][quote-nick]Tonensu skrev 2015-12-08 13:00:51 följande:[/quote-nick]Åh jag förstår det. När blir du igångsatt om det inte kommer igång innan?[/

Ingen aning. Blir väl efter de berömda 14 dagarna. Ska till bm kdag och har en tid om 1 vecka igen. Hade kunnat betala en slant för att bli igångsatt :)

• fantasy06

Idag har nog delar av slemproppen lossnat. Har ff lite blodblandat när jag varit på toa. O ikväll när jag får sammandragningar har det börjat göra lite ont hoppas hoppas. Men med den vanliga turen blir det väl en sömnlös natt följt av en morgondag utan en enda känning :)

• fantasy06
    mangelica skrev 2015-12-12 22:00:51 följande:

Hur går det?:)

Vår lilla flicka kom kl 17.21 den 9 december :) stor slemproppsklump lossnade på natten till den 9:e plus att jag började blöda. Fick komma in för kontroll. Visade sig att jag blödde mer än normalt plus att jag inte hade något fostervatten kvar. Jag har inte märkt att vattnet gått vid något tillfälle. Så jag fick stanna kvar.

Allt gick på tok för fort o hjärtljuden dippade så de fick hjälpa till med sugklocka. Men hon mår prima :) vägde 4110 g o 53 cm lång så ingen liten flicka :)
Svar på tråden På G?