• Natulcien

Barnkalas: Varför gör folk så här?

Magdalena03 skrev 2015-11-30 10:32:45 följande:

Det brukar vara så att man skriver att man hör av sig om man INTE kommer.

Var brukar det vara så? Det är väl ändå brukligt att alltid svara på en inbjudan oavsett om man ska komma eller inte. Men svarar ja eller nej, helt enkelt.
  • Natulcien

Ang. fråga 1 så tycker jag inte att det är konstigt att svara sista svarsdatum om det finns ett sista svarsdatum. Tycker du att det är sent så får du väl sätta ett tidigare datum som sista svarsdatum.
    Själv brukar jag oftast svara snabbt eftersom jag oftast vet hur kommande veckor ser ut.
    Vi har bara ett barn, så har hittills bara haft två kalas. Men då fungerade det fint med svarandet.

Ang. fråga 2 så vet jag inte. Har inte varit med om det. Men det är ju inbjudande familjs problem.

• Natulcien
    Alexi skrev 2015-12-05 10:25:39 följande:
    Det är absolut inget fel, men det är bara trevligt om folk svarar tidigare. Vi sätter ju ett sista dag som vi tycker funkar.
    Jag tycker faktiskt inte att det är mer trevligt att svara direkt än att vänta även om jag själv oftast svarar snabbt. Vissa kanske är mer upptagna eller obeslutsamma?
    Kanske kan det vara så att kalaset krockar med något annat och så behöver folk fundera på hur, och om,  de kan lösa det?
Svar på tråden Barnkalas: Varför gör folk så här?