• Linnsalabim

Fuck this shit!!

Fan jag känner mig bara så jävla ledsen! Så jävla värdelös. Och så jävla trött.. Alla dessa frågor om varför man inte har skaffat barn än måste lixom förklaras bort att det inte är dags än. Det finns inte tid. Vi VÄLJER att inte skaffa barn nu.. Hur fan säger man; "sluta tjata, vi kan inte få barn!!" På ett "normalt" sätt? Hur förklarar vi det? Hur går det att förklara när det är så självklart att det ska fungera? Vi har försökt i ca 4 år nu och ska påbörja ivf behandling.. Just nu när jag skriver har jag gett upp.. Det är inte meningen och vet inte längre om det är värt att gå igenom hela ivf processen..? Finns det någon där ute som gått igenom en lång och kämpig resa som kan dela lite motivation?

• Svar på tråden Fuck this shit!!
  • Linnsalabim

Jag är självklart jätte tacksam och jätte lycklig att vi äntligen får chansen att gå igenom ivf! Men jag har absolut ingen att prata med mitt i allt detta.. Jag är glad för att vi får chansen men förbannad varför det inte funkar och förbannad på folk runt omkring som tar det för givet.. Och jag är rädd.. Jag är fan livrädd att de ska säga att det tyvärr är kört. Att vi aldrig kan få barn.. Är det bara jag som är både arg, rädd och förbannad?!

• Linnsalabim

Åh tack alla för era fina inlägg! Värmer mitt hjärta och ger mig hopp! Idag känner jag mig starkare och ska fortsätta kämpa! Väntar just nu på att mensen ska dyka upp så jag kan börja med sprutorna..

• Linnsalabim

Skönt att man inte är ensam i alla dessa frågor.. Jag har påbörjar ivf karusellen (ofrivilligt barnlös, de hittar inget fel) och blir förhoppningsvis äggplock till veckan.. Men alla dessa frågor känns ganska oförskämda?! Folk tar det verkligen som en självklarhet att man kan skaffa barn när man vill, att det bara är ett val. Det gör mig både förbannad och ledsen! Jag är oftast den som kan bita tillbaka och folk tror ändå inte jag vill ha barn just nu (tävlar i kampsport och älskar öl och hårdrock) så jag kan skylla på att mina intressen inte passar in med bebis just nu.. Men ibland orkar jag inte vara stark.. Just nu känner jag mig hoppfull men så jävla trött.. Helt slut psykiskt.. Har ingen i min närhet som vet om vad vi går igenom just nu.. Ingen att snacka med lixom.. Tur ni finns :)

Svar på tråden Fuck this shit!!