Gina43 skrev 2015-11-30 09:51:00 följande:
Gar ni funderat på äktenskapsrådgivning? Det är väl inte bara att skilja sig när man har barn hur som helst (vet ej hur reglerna ser ut i Spanien, betänketid osv)? Är ni civilt eller katolskt gifta? Kan det vara så att ni har fastnat i ett dåligt mönster, att du klagar och surar och hon mest vill fly till sin flirt eller slår ifrån sig/går i försvar? Ni kanske har någon form av problem i botten som kan lösas?
Jag förstår att du är frustrerad, men du gör ju inte precis alla hemsysslor? Hon lagar frukost och lunch till barnen (?) och leker med dem, sorterar tvätt och brukar väl egentligen hänga upp den och i regel stryka uniformerna? Att du lagar middag och tar hand om barnen när du kommer hem samt gör lite hemsysslor då är ganska normalt. Det blir ju så när inte båda föräldrarna jobbar dagtid/samtidigt och man inte har barnen på förskola/fritids? Om det bli ojämn fördelning i sysslorna hemma får ni kanske prata om? Vad säger hon när du tar upp det (utan att vara anklagade)?
Det jag menar är att tyvärr så gör hon inget i hemmet, hon lyckas med och köra in tvätt i maskinen men har ingen tid att hänga upp den och varken stryka kläder under ca 8 timmar, tycker att man måste hjälpa till lite 50/50 här.
De rena kläderna måste alltid sortera, laga mat, diska, stryka,gå ut med hunden, hämta barnen, dra ner till parken med barnen, duscha dem, ja jag gör det mesta i hemmet och så är det.
Det är inte att jag vill vara gnällig men det är väll samma sak om man hittar sin man/kvinna hemma som sitter och tittar på fotbollsmatch och dricker öl och har inte lyft lillfingret i hemmet, jag tror att man blir lite less på det, jag menar så här ser det nästan ut varje dag för mig tråkigt som det är.
Gentemot parterapi så tror jag inte att de skulle att fungera nu när hon är så upptagen med sin flirt, jag tror väl att det är hon som skulle behöva ta det steget och lägga ner det först och sen säga till mig att hon vill försöka bilda upp vårt förhållande igen innan man går in i någon form av terapi?
Hon är ju otrogen mot mig, hur ska jag kunna se dagen klar?
Det går mot ett slut som egentligen bara hon kan förhindra, men varför lägger hon inte bara korten på bordet och säger vad hon vill så är ju sagan slut.
Det är så många faktorer nu som drabbar mig som att hon inte älskar mig, vi sover inte tillsammans, hon låter mig göra det mesta, och hon är säkert otrogen med hennes flirt, jag menar vad kan jag göra?
Tycker bara att det kommer att bli fel för barnen vad som en kommer att hända på grund av den här situationen och det är dem som kommer att drabbas i slutänden.