Inlägg från: niinnii87 |Visa alla inlägg
  • niinnii87

ta bort välling målet vid 3-4 på natten?

Testa att ge gröt på kvällen å sen strax innan sova lite välling. Det brukade funka på min pojk vid den åldern. Då sov han jäääätte gott 18-07.

• niinnii87

Jag brukade ge honom gröt 1 timma ungefär innan läggdags, å vällingen i sängen. Såg att jag skrev fel, han sov 19-07. Så gröt vid 18, välling vid 19. Han va dock ett matvrak å "behövde" den mängden för att vara nöjd.

Ja, det kan vara vanesak också, å svårt att ge annat än välling om din bebis inte vill somna om på bara nappen.. kan bli en fight man inte vill ta vid den tiden på dygnet :P

Du kan ju testa gröt å välling, din bebis stoppar förhoppningsvis när hon ? blivit mätt :) Dom äter ju oftast inte mer än va dom orkar heller :)

Har tyvärr inte så mkt andra tips att ge dig.. Har haft turen att ha barn som älskat att sova å sovit hela nätter i princip från 4 månaders ålder, bortsett från vissa perioder..

Vem vet, jag kanske själv ber om tips om samma sak om ca 5 månader när min minsting är som din nu

• niinnii87

Tror jag dessutom bytte till endast fullkornsvälling för att den Va lite mer mättande :)

Svar på tråden ta bort välling målet vid 3-4 på natten?