• Ca_rr_o87

ta bort välling målet vid 3-4 på natten?

Har en dotter på snart 8 månader, hon får en flaska välling på kvällen vid 8 tiden somnar mellan 8-9 på kvällen. Sen vaknar hon vid 3-4 på natten, då gör jag en flaska välling(provar med napp först men inte alltid det funkar) hon brukar somna om efter vällingen. Nu till min fråga, ska jag försöka ta bort nattmålet eller ska jag låta henne få mat? Någon som provat vatten ist? Hon gillar vatten för övrigt. Ni som provat funkar det? Hur mycket vatten ska man ge isf? Eller ska man fortsätta ge mat tills hon sover över det tillslut. Måste tillägga att jag har inga problem att göra välling på natten då hon bara vaknar en gång. Men vill att hon ska sluta med det för att hon ska äta mer på dagen. Har försökt med att ge gröt ist ikväll så får se om hon sover bättre på den.

• Svar på tråden ta bort välling målet vid 3-4 på natten?
  • niinnii87

Testa att ge gröt på kvällen å sen strax innan sova lite välling. Det brukade funka på min pojk vid den åldern. Då sov han jäääätte gott 18-07.

• Ca_rr_o87
    niinnii87 skrev 2015-11-25 21:32:10 följande:

Testa att ge gröt på kvällen å sen strax innan sova lite välling. Det brukade funka på min pojk vid den åldern. Då sov han jäääätte gott 18-07.

Blir inte det för mycket gröt/välling på en gång?
  • Ca_rr_o87

Funderar på om hon kanske vaknar utav vana med och inte för att hon är hungrig?

• niinnii87

Jag brukade ge honom gröt 1 timma ungefär innan läggdags, å vällingen i sängen. Såg att jag skrev fel, han sov 19-07. Så gröt vid 18, välling vid 19. Han va dock ett matvrak å "behövde" den mängden för att vara nöjd.

Ja, det kan vara vanesak också, å svårt att ge annat än välling om din bebis inte vill somna om på bara nappen.. kan bli en fight man inte vill ta vid den tiden på dygnet :P

Du kan ju testa gröt å välling, din bebis stoppar förhoppningsvis när hon ? blivit mätt :) Dom äter ju oftast inte mer än va dom orkar heller :)

Har tyvärr inte så mkt andra tips att ge dig.. Har haft turen att ha barn som älskat att sova å sovit hela nätter i princip från 4 månaders ålder, bortsett från vissa perioder..

Vem vet, jag kanske själv ber om tips om samma sak om ca 5 månader när min minsting är som din nu

• niinnii87

Tror jag dessutom bytte till endast fullkornsvälling för att den Va lite mer mättande :)

Svar på tråden ta bort välling målet vid 3-4 på natten?