Inlägg från: Mellanstadieläraren |Visa alla inlägg
  • Mellanstadieläraren

Augustibebis 2016

Får jag vara med här? Plussade svagt imorse så jag vågar inte tro på det riktigt. Dock hade jag varit på toaletten några timmar innan så det var inte morgonurin. Hoppas på starkare imorgon.

Vi har försökt ungefär ett år så jag hoppas verkligen att det håller sig kvar! Har PCO och cykler på typ 40 dagar...

• Mellanstadieläraren

Glömde helt skriva bf, det beror på var kag kollar. Natural cycles säger 9 augusti men familjelivappen säger 7e.

Det blir ju precis som du skrive sanslöst lång väntan. Vi får hålla tummarna att vi slipper vänta mer!

Lajkie skrev 2015-11-29 19:02:54 följande:

Min menscykel är på ca 35 dagar, så det är väldigt drygt när man försöker skaffa barn ju... Det blir liksom evighetslång väntan innan nästa försök kan ske.

• Mellanstadieläraren
    Emibjn skrev 2015-11-29 20:18:17 följande:

Jag och min man har pratat lite om när vi ska berätta för familjen. Vi funderar på att berätta för våra föräldrar i jul, men vänta till vi har passerat vecka 12 innan vi berättar för resten av släkten och våra vänner. Har ni funderat på när ni ska berätta för nära och kära? :) 

Jag har tänkt på samma sak. Skulle helst vilja berätta till jul men det känns så osäkert fortfarande då. Tänker att det beror lite på hur man mår också. Mår man bra så kan det ju va lättare att dölja än om man bara vill kräkas dygnet runt.

Har ni ringt mvc?
  • Mellanstadieläraren

Jag har haft en del symptom ett tag men trott att jag bara ville så mycket. Jag har en del molvärk/mensvärk i magen, i natt va det mycket så jag har sovit kasst. Brösten har varit spända i mer än en vecka... Har också känt att jag behövt gå på toaletten oftare. Tränar en del men är numera galet andfådd av lätt träning.

Jag hoppas på att slippa illamående för det är så jäkla vidrigt.

• Mellanstadieläraren
    Emibjn skrev 2015-11-30 07:21:39 följande:

Precis, man vill inte att omgivningen ska noja sig för att man har fått magsjuka som smittar heller...

Jag ska ringa till MVC idag.  Du då?

Jag ringde nyss och fick inskrivning i mitten på januari. Lång väntan! Tur det iaf är lite att tänka på med jul och nyår.

Jag frågade lite om molvärk så här tidigt och det kunde man tydligen ha. Jag är så sjukt nojig över missfall mest för att min mamma hade många. Hur hanterar ni tankarna?
  • Mellanstadieläraren
    Emibjn skrev 2015-11-30 18:14:52 följande:

Jag ringde imorse och fick tid i slutet av december. Håller med om att det känns som lång väntan, och ännu längre för din del! 

Förstår att du oroar dig utifrån vad du berättar om hur det varit för din mamma. Tar MVC någon hänsyn till det? 

Även om jag inte direkt har jag något speciellt att hänga upp min oro på så känner jag mig också orolig. Jag märker också att min oro växer ju längre tiden går. Jag försöker lugna mig med att alla graviditeter har börjat på samma sätt, lika tidigt osv. Varför skulle just den här graviditeten sluta i missfall? Sen kommer tankarna ändå. Pratar mycket med min man om det. Han är mycket lugnare och utgår alltid ifrån att det kommer gå bra. Jag hoppas att jul och ledighet ska hjälpa oss att inte tänka på det för mycket. :) 

När det kommer till molvärk är jag bara tacksam för den. Varje gång jag känner något i kroppen tänker jag "Puh! ett symptom!!". När jag nästan mådde lite illa på lunchen idag blev överlycklig. 

Jag ska försöka släppa tanken på att nåt kan gå fel. Händer det så är det ju så och inget man kan göra något åt. Pratade inte med dem på mvc om det faktiskt, blev så spak när de ringde upp.

Får börja tänka som du om symptomen! Det är ju egentligen helt galet att man känner saker redan. Har knappt smält det än.
  • Mellanstadieläraren
    grodan26 skrev 2015-11-30 21:03:11 följande:

Hur mycket symtom har ni nu? Jag längtar tills jag verkligen känner det på riktigt! Alla symtom jag har nu känns mest som vanlig PMS. Mår lite illa, kissar mycket, hungrig hela tiden. Känner lite molande smärta ibland, blir lika glad varje gång! 

Jag har haft spända och ömma bröst sen en vecka efter äl. Ungefär samtidigt kände jag ett ordentligt stick i livmodern. Känns kul att tänka att det nog var då det fäste.

Molande värk har jag haft sen någon dag före bim. Ibland känner jag av ett litet illamående.

Lite personlig fråga: hur va era flytningar från äl till bim?
  • Mellanstadieläraren

Jag funderar på om det är värt att försöka boka in ett tidigt ul privat? Och i så fall när... Vill gärna veta att allt ser bra ut så här långt, typiskt kontrollbehov. Vad säger ni? Flera av er andra verkar ju ha fått tid?

• Mellanstadieläraren

Ringde idag och fick tid för ett tidigt UL hos min vanliga gyn. Fick tid om några veckor för då borde man kunna se hjärtat trodde hon. Är galet nervös men förväntansfull såklart. Man vill ju så gärna att det ska finnas nåt där och att allt ser bra ut. 

Hur starka har era stickor varit när ni testat? Jag har ett vanligt clearblue hemma och ett digitalt men har bara testat med stickorna än. BIM va ju i måndags och jag har sett en stegring från söndag till idag men gårdagens och dagens kändes väldigt lika... Hur snabbt ökar HCG?

• Mellanstadieläraren
    Emibjn skrev 2015-12-02 17:27:24 följande:

Bokar man inget UL genom sin BM? När jag ringde och fick min första tid fick jag ingen information om UL. Jag utgick ifrån att UL bokas in vid det besöket hos BM.

Såhär ser mina test ut. det första är taget i fredags. En dag innan bim enligt kalendern. det andra är taget ikväll. Tog ett i måndags också, som var lite starkare än det på första bilden, men inte i närheten av så starkt som det jag tog idag.

Jag har hört olika om hur snabbt det ökar. Tidigare har jag hört att HCG dubblas för varje dag, men de senaste veckorna har jag läst att det ökar typ varannan dag. Stickorna tycker jag har varit lite luriga då mitt andra test (onsdagsmorgon) blev svagare än det första jag tog (tisdagkväll). Jag tog också ett clearblue digital samtidigt som stickan på onsdagsmorgonen som visade gravid 1-2, medan CB digital visade gravid 2-3 på fredagkvällen, trots att  stickan jag tog då knappt hade ökat. 

fredagkväll:

ikväll:

Där jag bor får man bara göra RUL och där jag skriver in mig hade dem inga tider förrän mitten av januari (också privat så jag kunde kanske ha gjort där) så jag bokade privat hos min ordinarie gynekolog för att få före jul... Mina cykler är megalånga så jag är lite osäker på vilken dag jag är på. 

Är de två på den nedre bilden tagna samtidigt? Jag ska testa med en sticka till och sen vanliga clearblue på fredag.. Har också hört att det ökar varannan dag men även varje. Men har också sett att andra aldrig får speciellt starka någon gång.
  • Mellanstadieläraren

Jag har haft bruna flytningar som inte va något. Hade antagligen tagit i för hårt på gymmet. Det är antagligen ingenting. Har man ingen smärta samtidigt och om blodet inte är färskt så är det ju oftast inget. Mång får ju även blödningar med nytt blod under första tre månaderna.

happylife skrev 2015-12-18 20:01:11 följande:

Vad tyst det är här tjejer! Har ni somnat? ;)

Är det alltså ingen här som haft färgade flytningar sen ni plussade?

Hade brun/grå/rosa vid ett tillfälle idag, men inge mer. Googlar fast man inte ska de, hade lovat mig själv, men väljer att lösa att det kan va ofarligt! Jag har i vanliga fall lätt blödande slemhinnor så hoppas att det är de!

Svar på tråden Augustibebis 2016