Emibjn skrev 2015-12-02 17:27:24 följande:
Bokar man inget UL genom sin BM? När jag ringde och fick min första tid fick jag ingen information om UL. Jag utgick ifrån att UL bokas in vid det besöket hos BM.
Såhär ser mina test ut. det första är taget i fredags. En dag innan bim enligt kalendern. det andra är taget ikväll. Tog ett i måndags också, som var lite starkare än det på första bilden, men inte i närheten av så starkt som det jag tog idag.
Jag har hört olika om hur snabbt det ökar. Tidigare har jag hört att HCG dubblas för varje dag, men de senaste veckorna har jag läst att det ökar typ varannan dag. Stickorna tycker jag har varit lite luriga då mitt andra test (onsdagsmorgon) blev svagare än det första jag tog (tisdagkväll). Jag tog också ett clearblue digital samtidigt som stickan på onsdagsmorgonen som visade gravid 1-2, medan CB digital visade gravid 2-3 på fredagkvällen, trots att stickan jag tog då knappt hade ökat.
fredagkväll:
ikväll:
Där jag bor får man bara göra RUL och där jag skriver in mig hade dem inga tider förrän mitten av januari (också privat så jag kunde kanske ha gjort där) så jag bokade privat hos min ordinarie gynekolog för att få före jul... Mina cykler är megalånga så jag är lite osäker på vilken dag jag är på.
Är de två på den nedre bilden tagna samtidigt? Jag ska testa med en sticka till och sen vanliga clearblue på fredag.. Har också hört att det ökar varannan dag men även varje. Men har också sett att andra aldrig får speciellt starka någon gång.